ל-V40 עיצוב אלגנטי, ומבנה ההאצ'בק, עם קווים מחודדים על מכסה תא המנוע ובצדי הרכב, יוצר תחושה דינמית. מערך הפנסים מאחור הוא מהמרשימים בקטגוריה.
איכות החומרים, ההרכבה, העיצוב והאבזור יוצרים ללא ספק תחושת פרמיום. המושבים, עם בד משולב עור, נוחים ותומכים היטב גם לאחר נסיעה ארוכה. המרחב מלפנים בסדר, אבל המושב לא יורד נמוך מספיק, ובכלל התחושה היא שהכל מעט קרוב מדי, ויחד עם שמשה קדמית שמסתיימת נמוך מדי וחלונות צד קטנים, מתקבלת אווירה מעט אינטימית מהרצוי. מערך השליטה בסביבת הנהג מבוסס על קונסולה מרכזית צפה. בקונסולה שפע כפתורים אך הלימוד הנדרש קצר והתחושה הכוללת היא של מערכת מאוד איכותית. מסך המולטימדיה המקורי מעט קטן אך עובד בצורה יעילה.
לוח המחוונים כולל שפע אופציות בהן ניתן לבחור מה רוצים לראות ואיפה, ואפשר לבחור בין מד סל"ד כאילו-אנלוגי ומד מהירות דיגיטלי או להיפך, או להבליט את נתוני צריכת הדלק.
הנסיעה שקטה ונוחה רוב הזמן – כל עוד איכות האספלט טובה. בעיר, כאשר פני האספלט מתוחזקים פחות טוב, עד 30 קמ"ש הוולוו זזה מדי על שיבושים קטנים, והיא גם לא ממש אוהבת את הבינוניים. המצב משתפר כשהמהירות עולה, וב-50 קמ"ש נוחות הנסיעה כבר סבירה. ה-V40 מציעה נוחות בינונית מינוס. לא מדובר בנוחות בלתי נסבלת, אבל מוולוו ציפינו לנוחות טובה יותר.
הוולוו ממש בסדר בדרכים המתפתלות, כל עוד לא מעמיסים עליה יותר מדי. לוולוו כושר פנייה מפתיע לטובה בפיתולים ומעט זוויות גלגול. להגה משקל מוזר וזה מצדו פוגע מעט בחוויה, אבל הוא מדויק ולתחושה הזאת אפשר להתרגל. מי שירצה יוכל להעביר את בקרת היציבות למצב 'ספורט', שם קיבלנו יותר חופש ממה שציפינו – ופחות ממה שרצינו. הוולוו אינה מרגשת בנהיגה דינמית אבל אפשר להיות מהיר אתה גם בכבישים מפותלים.
הנתונים - 152 כ"ס ב-5000 סל"ד ו-25.4 קג"מ ב-1700-4000 סל"ד – מסדרים ל-T3 ביצועים נאים, עם 8.3 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 210 קמ"ש. המנוע מייצר שפע של כוח זמין בכל מצב למרות השהיית טורבו קצרה שמורגשת לפעמים. תיבת ההילוכים פועלת באופן חלק כמעט תמיד, ורק במקרים נדירים השילוב מעט גס יותר. העברה למצב 'ספורט', המשנה גם את התצוגה בלוח המחוונים, מחדדת את תגובת הדוושה.
הקלף החזק ביותר של וולוו V40 הוא השילוב של מותג יוקרה ומחיר תחרותי יחסית מול המתחרים הישירים שלה. יחידת ההנעה החדשה פועלת היטב ומספקת ביצועים משובחים. ויש גם חסרונות: מרווח ראש מגביל מעט מאחור, תא מטען קטן יחסית ובעיקר נוחות בינונית על אספלט מאתגר. ב-160,000 שקלים מציעה וולוו משפחתית מעוצבת וחזקה. גרסה זו ראויה לעיונו של כל מי שמחפש משפחתית של מותג יוקרה – ובמחיר שאינו רחוק מדי מהדגמים העממיים.