סיאט ישראל החלה בשיווק סיאט איביזה החדשה, הסופרמיני הנמכרת ביותר בארץ. בסיאט ישראל מספרים שבדור החמישי שופרה החבילה, כאשר המכונית הינה גדולה, חזקה, חסכונית ומצוידת יותר. למרות העובדה כי סיאט איביזה 2018 מעט קצרה מקודמתה (ב-2 מ"מ ל-406 ס"מ) היא מכונית גדולה יותר הן בגלל הרוחב שצמח ב-8.5 ס"מ (178 ס"מ) והן בשל בסיס הגלגלים שהתארך ב-9.5 ס"מ ל-256.5 ס"מ. זו הסופרמיני הראשונה בקבוצת פולקסווגן שמתבססת במלואה על פלטפורמה ה-MQB A0 החדשה. האיביזה החדשה מוצעת בשלב זה רק עם חמש דלתות.
 
 
סיאט איביזה החדשה בישראל: החל מ-79,000 שקל
צילום: רונן טופלברג, יצרנית 
 
עיקר מבחר יחידות ההנעה בדור החמישי יתבסס על מנוע ה-1.0 ל' (שלושה צילינדרים) המוגדש שכבר הוצע עוד בדגם היוצא. בדור החדש הוא מייצר 95 כ"ס בגרסה הידנית (חמישה הילוכים) או 115 בגרסה האוטומטית (רובוטית דו-מצמדית, שבעה הילוכים). ההאצה למאה קמ"ש הגרסה הרובוטית תארך 9.4 ש' (10.9 ש' בידנית), כאשר הדירוג הירוק הוא 4 ברובוטית (6 בידנית) וצריכת הדלק הממוצעת 21.2 ק"מ/ל' בשתיהן. כמו כן, תוצע גרסת "איוו" עם מנוע 1.5 ליטר טורבו עם 150 כ"ס ותיבה ידנית (שישה הילוכים). גרסה זו היא החזקה במבחר (7.7 ש', 215 קמ"ש), כאשר גרסת "קופרה" כרגע לא קיימת בכלל בדגם החדש.
 
הגרסאות עם תיבה ידנית יוצעו או ברמת הגימור הבסיסית ביותר (1.0 ל' טורבו, "רפרנס"), או ברמת הגימור הגבוהה ביותר (1.5 ל' טורבו, "איוו"). הגרסאות עם התיבה הרובוטית יוצעו בארבע רמות גימור: "רפרנס", "סטייל", FR ו-FR פרו. בגזרת הבטיחות, מוצעות כל הגרסאות עם מערכת בלימת חירום אוטונומית; החל מרמת "סטייל" כולל המפרט גם בקרת שיוט אדפטיבית.
 
סיאט איביזה החדשה בישראל: החל מ-79,000 שקל
צילום: רונן טופלברג, יצרנית 
 
בגזרת אבזור הנוחות, המפרט התקני (ב"רפרנס") כולל מסך מגע בגודל "5 ובקרת שיוט. רמת "סטייל" כוללת מסך מגע גדול יותר ("8) וחישוקי "15 קלים. רמת FR כוללת חישוקי "17, גג זכוכית פנוראמי, בקרת אקלים, בורר מצבי נהיגה ומערכת המולטימדיה כוללת מנגנון צימוד "קארפליי" (אפל). רמת FR פרו כוללת כניסה ללא מפתח, ריפודי עור (אלקנטרה), מערכת שמע משודרגת (עם רמקולים של "ביטס") ותאורת דרך LED מלאה. רמת "איוו" הבכירה כוללת חישוקי "18, מצלמת נסיעה לאחור וחיישני חנייה מלפנים ומאחור.
 
מחירים
מחירי סיאט איביזה החדשה יחלו ב-79,000 שקלים ("רפרנס", ידנית). עבור גרסת הבסיס הרובוטית יידרשו 90,000 שקלים. רמת "סטייל" תעלה 97,000 שקלים, FR תעלה 107,000, רמת FR פרו תעלה 120,000 שקלים ורמת איוו תעלה 133,000 שקלים. בימים הקרובים, במסגרת ימי מכירות, יינתנו הנחות של 5000-7000 שקלים (בהתאם לגרסה). משך תקופת האחריות, כמקובל בדגמי סיאט, הוא שנתיים בלבד.
 
סיאט איביזה החדשה בישראל: החל מ-79,000 שקל
צילום: רונן טופלברג, יצרנית