דלק מוטורס, יבואנית פורד לישראל, הכריזה על תחילת השיווק של הדור החדש של פורד F-350. הטנדר הגדול מוצע בישראל בגרסת מנוע ומרכב אחת ובשתי רמות גימור.
פורד F-350 החדש בישראל – החל מ-240,000 שקלים
צילום: מנהל
המכניקה
ה-F-350 המושק היום בישראל - סופר דיוטי F-350 בשמו המלא - הוא הדור הרביעי לטנדר הגדול של פורד, שהוצג באמצע 2015. למעשה, זהו דגם כל-חדש ראשון מאז הסופר דיוטי המקורי ב-1998. השלדה חדשה לגמרי, ועושה שימוש נרחב באלומיניום. התוצאה: הפחתת משקל ב-160 ק"ג והגדלת העמידות בפיתול ב-24%.
בסיס הגלגלים הוא 406 ס"מ, 9 ס"מ יותר מאשר בדגם הפורש. מבין גרסאות המרכב שיש ל-F-350, בישראל מוצעת רק הקצרה מבין השתיים עם תא-נהג כפול; אורכה 635 ס"מ, 8 ס"מ יותר מאשר בדגם הקודם. וגבוהה ב-1.5 ס"מ (כעת 206.5 ס"מ) מהדור היוצא. הרוחב נותר כשהיה (203 ס"מ) וכך גם מרווח הגחון (20.8 ס"מ). זווית הגישה - 17.5 מעלות, לעומת 19.3 מע' בדגם הקודם - וזווית הבטן - 157.6 מעלות, במקום 160.8 מע' - מעט פחות טובות מבעבר. זווית הנטישה, מנגד, טובה יותר - עם 22.4 מעלות (במקום 20.8 מע').
הארגז באורך וגובה דומים לשל הדור הקודם, אך הוא צר יותר - רוחבו הפנימי ירד מ-176 ס"מ ל-170 ס"מ. נפח מיכל הדלק גדל באופן משמעותי – מ-98 ליטר ל-129 ליטר.
פורד F-350 החדש בישראל – החל מ-240,000 שקלים
צילום: מנהל
תא הנוסעים ברמת הגימור הבסיסית, XLT. ברמת 'לאריאט' המאובזרת יש מסך מגע מרכזי בגודל "8
המנוע חדש יחסית, אך שירת גם את הדגם הקודם בסוף ימיו. המנוע הוא דיזל V8 שסתומים עילייים בנפח 6.7 ליטר עם 4 שסתומים(!) לצילינדר. הוא מפיק 440 כ"ס ו-127 קג"מ. התיבה אוטומטית עם שישה הילוכים וההנעה אחורית. בשטח ניתן לשלב להנעה כפולה ובתוואי תובעני לשלב להילוך כוח (ביחס של 1:2.64) ולנעול את הדיפרנציאל האחורי.
כושר ההעמסה של הטנדר הגדול הוא כ-1.8 טון וכושר הגרירה עומד על 8160 ק"ג(!) – שיפור של כ-450 ק"ג ביחס לדור הקודם. יצוין כי בישראל רשאי ה-F-350 (כמו דגמים דומים) לגרור עד 3.5 טון.
רמת חיים
רשימת הציוד התקני ברמת הגימור XLT כוללת חישוקי "18, חלונות כהים, מדרגות צד ותאורת גישה במראות הצד. בתא הנהג מערכת שמע בסיסית, 4 רמקולים, מסך "4.2, דיבורית מובנית, בקרת שיוט, מצלמת נסיעה לאחור (מקורית) ומושב נהג חשמלי. בלוח המחוונים צג דיגיטלי המספק מידע המתייחס לנהיגת שטח: זוויות המרכב והפניית הגלגלים ועוד.
רמת הגימור 'לאריאט' הגבוהה יותר כוללת חישוקי "18 בעיצוב שונה, מערך מצלמות היקפי, חלון אחורי חשמלי, מדרגת טיפוס מאחור לארגז וגג שמש פנורמי גדול במיוחד, המתפרש כמעט על כל הגג. בפנים כניסה והנעה ללא מפתח, מערכת מולטימדיה מקורית עם מסך "8, מערכת שמע עם 9 רמקולים וסאבוופר, מראה מרכזית מתכהה אוטומטית, בקרת אקלים מפוצלת, כיוון חשמלי לגלגל ההגה, ריפוד עור לכל המושבים, כוונון חשמלי וחימום וקירור לקדמיים.
פורד F-350 החדש בישראל – החל מ-240,000 שקלים
צילום: מנהל
מפרט הבטיחות, בשתי רמות הגימור, דל ומסתכם במערכת "איווקס" (מקבילה של מובילאיי, וזו הפעם הראשונה שאנו פוגשים אותה כהתקנה "מקורית").
שורה תחתונה
מחירי פורד F-350 מתחילים ב-240,000 שקלים (ללא מע"מ; 280,500 שקלים כולל) ברמת הגימור XLT. מחיר הדגם ברמת הגימור 'לאריאט' הוא 265,000 שקלים (ללא מע"מ; 310,000 שקלים כולל). מחירים אלה גבוהים בשיעור של כ-3-4% מאלה של הדגם הפורש ומקובלים בקטגוריה. אולם, בשונה ממתחריו – דודג' ראם ושברולט סילברדו – לפורד F-350 אין גרסאות כניסה מוזלות.
לראשונה בקטגוריה של הטנדרים הגדולים, פורד F-350 מוצע – בנוסף לאחריות מלאה לשלוש שנים (או 100,000 ק"מ, המוקדם מביניהם) – גם הארכה לעוד שנתיים (באותה מגבלת נסועה) על מערכת ההנעה.
פורד F-350 החדש בישראל – החל מ-240,000 שקלים
צילום: מנהל