סמל"ת, יבואנית קבוצת פיאט-קרייזלר, חנכה את אולם התצוגה החדש שלה, שמשותף למותגים אלפא-רומיאו וג'יפ, אותם רואה הקונצרן כ"מותגי הפרימיום" שלו, ובאופן משעשע ניצלה את ההזדמנות להשקת רכב הפנאי הראשון אי פעם של אלפא. האולם החדש, שממוקם בהרצליה פיתוח, הוא הראשון בשורה של אולמות משותפים חדשים שיפתחו ברחבי הארץ.

כאמור, במקביל לחניכת אולם התצוגה השיקה אלפא-רומיאו ישראל את הסטלביו החדש, בינתיים במהדורה מוגבלת שמכונה 'פירסט'. רכב הפנאי הראשון בהיסטוריה של אלפא חשוב ביותר למכירות המותג האיטלקי, בארץ ובעולם. אורי להב, מנכ"ל סמל"ת, צופה שבזכות הסטלביו תחצה אלפא ב-2018 (שנה ראשונה מלאה לשיווקו) את רף ה-1000 יחידות בשנה. בזכות הדרך החדשה והמשותפת של אלפא וג'יפ, צופה להב שג'יפ תגיע במקביל לאיזור ה-2000 מכירות לשנה.

הסטלביו
הסטלביו נשען על פלטפורמת הג'וליה החדשה, וחולק עימה בסיס גלגלים באורך 282 ס"מ. הוא מוצע כרגע רק עם הנעה כפולה, ששולחת את עיקר הכח לאחור, אך יכולה להעביר עד 50% לפנים במקרה הצורך.
מהדורת ה'פירסט' האמורה מצוידת במנוע 2.0 ל' טורבו המפיק 280 כ"ס. בהמשך תצטרף גרסת התלתן ירוק, עם מנוע 2.9 ל' טורבו (V6) שמפיק 510 כ"ס, אבל הגרסה החשובה מבחינת מכירות תגיע באוקטובר, ולה מנוע 2.0 ליטר עם 200 כ"ס.
אלפא רומיאו סטלביו בארץ
צילום: מנהל
אלפא רומיאו סטלביו יוצא לדרך ברמת גימור מהודרת למדי, שכוללת שילוב בין תאורת קסנון אדפטיבית ללד, קאליפרים צבעונים, חישוקי "20, גג זכוכית פנוראמי ודלת אחורית עם תפעול חשמלי. מבפנים ניתן למצוא מפתח חכם עם מתג התנעה על ההגה, מולטימדיה עם צג "8.8, בקרת אקלים, ריפוד מעור, דיפונים מעץ, תפעול חשמלי לכיוון המושבים הקדמיים, ותפעול הילוכים מההגה. בצד הבטיחותי כולל הרכב בלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל והתרעה על סטייה מהנתיב (אך בינתיים ללא בקרת שיוט אדפטיבית וניטור שטחים מתים).
גרסת ה-280 כ"ס מאיצה למאה קמ"ש ב-5.7 ש', ומגיעה ל-235 קמ"ש מרביים. גרסת ה-200 כ"ס תרשום 7.2 ש' ו-215 קמ"ש, בהתאמה. בשני המקרים התיבה היא אוטומטית עם שמונה הילוכים.
מחיר הסטלביו במהדורה המהודרת שנחתה בארץ יעמוד על 385,000 שקלים (מחיר דומה לזה של אודי Q5 בגרסה פחות חזקה). לפחות כרגע מדבר היבואן על הגעת 40 כלים בלבד מגרסה זו. עיקר כמות המכירות, כך נראה, תבוא מגרסת ה-200 כ"ס שתהיה זולה משמעותית. כאמור, גרסה זו צפויה לנחות בארץ בסוף השנה ואז גם יעלו מהלכי השיווק הילוך, וסמל"ת תצא במסע פרסום לרכב החשוב.
אלפא רומיאו סטלביו בארץ
צילום: מנהל