חברת יוניון מוטורס, יבואנית טויוטה, החלה בימים האחרונים בשיווק רשמי של רכב יוצא דופן - גרסת בנזין של טויוטה לנד קרוזר. מה פתאום עכשיו? מסתבר שכבר מזה זמן מה זיהו בטויוטה ביקוש של לקוחות מסוימים לגרסת בנזין חזקה יותר.
למעשה, כבר בשנה שעברה הם איפשרו לבצע הזמנה מיוחדת לגרסה זו, עם הפקדת מקדמה, ומכרו כך 50 יחידות. ההצלחה היחסית הובילה לכך שהוחלט על ייבוא סדיר של הבנזין - זאת למרות שביחס למכירות הדיזל ביבואנית עדיין מעריכים שההעדפה תהיה ברורה - הרוב המוחלט מתוך כ-1,000 יחידות של הרכב, יימכרו עם מנוע הדיזל המסורתי.


לגרסת הבנזין מנוע V6 במקום ארבעה צילינדרים בטור בדיזל, ונפח של 4.0 ליטר לעומת 2.8 בלוגם הסולר. גם ההספק גבוה משמעותית - 281 כ"ס לעומת 177. הגרסה החדשה מאיצה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 8.8 שניות (לעומת 12.7) אך המהירות המרבית נותרה ללא שינוי - 175 קמ"ש. תצרוכת הדלק הממוצעת כצפוי גבוהה משמעותית - 9.3 ק"מ לליטר עם מנוע בנזין, מול 13.3 לדיזל.
טויוטה לנד קרוזר בנזין יגיע רק עם מרכב ארוך וברמת אבזור "לקשרי", שכוללת ריפודי עור ותפעול חשמלי למושבים, בקרת אקלים מפוצלת לשלושה אזורים, חלון גג, מפתח חכם ועוד. מחירה 400,000 שקל, לעומת 380,000 לדיזל מקביל ודומה לגרסת ה"לימטד" הבכירה של הלנד קרוזר דיזל. מחירי רכב הפנאי-שטח מתחילים כיום מ-300,000 שקל לגרסת דיזל קצרה ו-350,000 לארוכה.
טויוטה שוברת שגרה: מציעה לנד קרוזר בנזין
צילום: מנהל