
עד כמה גדולה הפגיעה בכם?
"קשה להעריך את הפגיעה ועוד יותר קשה לענות על כך באופן פשטני כי זה תהליך ארוך. כן, ראינו שהלקוחות שלנו נדהמו מכך. הם שאלו שאלות והם רצו הסברים, ואני חושב שכעת אנחנו יכולים לתת את ההסברים ויכולים בחודשים הקרובים להתחיל להרוויח מחדש את האמון. לכן זה חשוב ללקוחות שלנו להבין שפולקסווגן מסוגלת להציג מכוניות חדשות עם אסטרטגיה חדשה שיכולה לשכנע. צריך לתת להם תחושה שהחברה מבינה את מה שעשתה ושהשיעור נלמד".
למרות שהטכנולוגיות משותפות לכל המותגים, נראה שפולקסווגן נפגעה יותר מהפרשה. האם זה נכון?
"כן בהחלט. סיפור הדיזל מזוהה על ידי הציבור עם המותג פולקסווגן יותר מאשר עם המותגים האחרים שלנו וזו בעיה".
האם אתה מוצא דמיון לפרשת הריקול הענק של טויוטה?
"אני חושב שאי אפשר להשוות בין מה שהתרחש אצלם למה שקרה אצלנו. זה סיפור שונה מאוד".
עד כמה חשוב לכם להציג כיוון חדש?
"אני חושב שהתנהלות כזו היא אופיינית למשבר. באופן כללי כחברה אתה צריך להבהיר שאתה מבין שצריך לשנות הרבה. אי אפשר להגיד 'אנחנו ממשיכים בעסקים שלנו כרגיל'. זה לא יכול לעבוד עבורי ולא עבור החברה. המשבר הוא מאתגר; הוא אינו קל לטיפול אבל הוא מעניק סיכוי אדיר לבנות פולקסווגן חדשה וליצור חברה נכונה יותר. לבנות פולקסווגן טובה יותר ובכך להתקדם מעל מחסומים. זה תהליך של למידה, ומודעות לדברים. לכן אנחנו רואים לא פעם שמשברים יכולים לעזור".
