טסלה לא מסרה נתון הספק, אך ציינה כי המומנט של הרודסטר, המצוידת בהנעה לכל הגלגלים, הוא, ובכן, 1019.4 קג"מ.
חשובים לא פחות הם נתוני הטווח – העומד על 1000(!) ק"מ לטעינה אחת – ונפח הסוללה המשרתת את הרכב: 200 קילוואט/שעה – כפול מזה של הסוללה הגדולה ביותר של טסלה עד היום. לרודסטר מבנה טארגה, וגג הזכוכית גולש לתא המטען.
מחירה של טסלה רודסטר הוא 200,000 דולר, וכדי לשריין אחת יש לשלם דמי הזמנה בסך 50,000 דולר. הרכב יימסר ללקוחות ב-2020. המשמעות היא שבמיסוי הנוכחי בישראל לרכב כל-חשמלי, ניתן לרכוש את המכונית שוברת השיאים הזו בפחות ממיליון שקלים (כולל מע"מ).
רק רגע
למרות שעד השיווק בפועל, בעוד למעלה משנתיים, יש זמן (הסמי-טריילר מיועד כבר לתחילת 2019), יש לקחת בחשבון שבמקרה של טסלה מדובר בפרק זמן גמיש יותר ממה שמקובל. ובהרבה.
לא רק שלחברה עבר של אי-עמידה בלוחות זמנים ובבעיות עם אקזמפלרים ראשונים, הפרויקט החשוב ביותר שלה, "מודל 3" (משפחתית גדולה), עומד בפני בעיות חמורות של ייצור. למרות צבר הזמנות עצום של כחצי מיליון מכוניות, ולמרות שהתכנית של טסלה הייתה לייצר כ-20,000 יחידות כבר מדצמבר הקרוב, כושר הייצור העכשווי עומד על 260 יחידות בלבד.
קו הייצור הענק שהוקם לטובת הדגם החשוב ביותר שלה, סובל מבעיות רבות בתחום הביצוע, בקרת האיכות ואספקת סוללות, ולאלה נוספו בעיות חמורות בכוח אדם, הן בהקשר המקצועי והן בתחום יחסי העבודה, הסובלים גם מגזענות וסקסיזם.
מכונית מרשימה אכן יש, אך האם באמת תעלה על הכביש ב-2020? זה לא מסוג הדברים שכדאי להמר עליהם.