במפתיע, הדור החדש משתמש בפלטפורמה חדשה לחלוטין, ולא בזו של ה-Q50. יתרה מכך, הוא יציע הנעה קדמית במקום אחורית עד כה, עדיין עם אפשרות להנעה כפולה בתוספת תשלום. במותג היוקרה של ניסאן מסבירים כי אימוץ הפלטפורמה החדשה מאפשר להציע מרווח טוב משמעותית, כמו גם חסכון במשקל וקשיחות מבנית עדיפה.
המנוע החדש, עם יחס דחיסה משתנה. שיפור של עד 35% בתצרוכת הדלק
הרכב החדש ארוך בשישה ס"מ מקודמו (469), רחב בעשרה (190 ס"מ) וגבוה בכמעט שבעה (169 ס"מ). בסיס הגלגלים נותר ללא שינוי ועומד על 280 ס"מ. כמו בעבר, הרכב החדש יציע חמישה מושבים וחמש דלתות.
אינפיניטי QX50 החדש יציע חידוש משמעותי בהיצע המנועים, שיכלול לראשונה מנוע טורבו-בנזין עם יחס דחיסה משתנה. המנוע החדש, בנפח 2.0 ליטר, מפיק 268 כ"ס ו-38.7 קג"מ, מספיק בשביל האצה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 6.7 שניות (6.3 עם הנעה כפולה) ומהירות מרבית של 230 קמ"ש. תצרוכת הדלק שלו עומדת על 11.5 ק"מ לליטר בממוצע בתנאי מעבדה (תקן אמריקאי), ו-11 ק"מ לליטר בגרסת ההנעה הכפולה - שיפור של 35% ו-30% בהתאמה לעומת הדגם היוצא. ה-QX50 החדש מצוידת בתיבת הילוכים אוטומטית רציפה.
באינפיניטי מסבירים כי שימוש ביחס דחיסה משתנה, מאפשר יעילות וחסכון בדלק כשאלו נדרשים, וכוח ומומנט מרבי כשאלו נדרשים. השינוי ביחס הדחיסה - החל מ-1:8 במצב כוח ועד ל-1:14 במצב חסכון, מתאפשר תודות לגל-ארכובה רב-חיבורי שנשלט על-ידי וסת. זה קובע, בהתאם לביצועים הנדרשים על-ידי הנהג ופרמטרים נוספים, את מידת התנועה של הבוכנה בתוך הצילינדר. כאשר הבוכנה מגיעה עד לראש הצילינדר יחס הדחיסה גבוה, והוא יורד ככל שהבוכנה מסיימת את המהלך נמוך יותר בתוך הצילינדר.
ה-QX50 היוצא. לא משווק כיום בישראל
אינפיניטי תחשוף את ה-QX50 החדש בתערוכת לוס אנג'לס בעוד מספר ימים. בשלב זה עדיין לא ידוע אם ישווק בישראל, ואם כן מתי. בהקשר זה יש לציין כי ה-QX50 היוצא לא זכה להצלחה משמעותית בישראל, ואינו משווק אצלנו מאז תחילת 2016.