כן, למרות שמדובר באחת היצרניות הגדולות בעולם ובשוק רכב צומח וחשוב, קיה לא מכרה מכוניות באופן רשמי בהודו. כל זה ישתנה עוד השנה, עם כניסה מלאה שתכלול מגוון דגמים ובראשם רכב פנאי חדש.
זה מכונה "SP" (שם זמני), תוכנן במיוחד להודו ויוצג בתערוכת דלהי ("אוטו אקספו") ב-7 בפברואר. לצידו יעמדו 16 דגמים מהמבחר הגלובלי של קיה, חלק ניכר מהם גם יושק בהודו בהמשך. רכב הפנאי העתידי כפי הנראה לא יוצע מחוץ להודו.
מעט מאוחר יותר בתערוכת ז'נבה (18-8 במרץ), יונדאי תחשוף את הסנטה פה (Santa Fe) החדש. רכב הפנאי צפוי להציע גם הפעם גרסאות חמישה ושבעה מושבים, ושני אורכי מרכב. בישראל מוצעת כיום רק הגרסה הקצרה (שמכונה "סנטה פה ספורט" באמריקה), עם חמישה או שבעה מושבים.
יונדאי פרסמה איורים ראשונים של הדגם, מהם ניתן לרמוז שהעיצוב מבצע צעד גדול קדימה, לשפת העיצוב החדשה והספורטיבית-אלגנטית יותר של המותג. עם זאת, כמקובל באיורים, הרכב מוצג עם פרופורציות מעט שונות מהדגם הסדרתי שיושק בז'נבה. אז גם נוכל לדעת מהו המפרט הטכני, שבינתיים נשמר בסוד. יונדאי סנטה פה החדש יגיע לישראל בתחילת שנה הבאה, כך נמסר ל"אוטו" מחברת כלמוביל, יבואנית המותג.
הסנטה פה החדש חשוב מאוד עבור היצרנית, במיוחד לשוק האמריקאי - שם מכירותיה סבלו מירידה משמעותית במהלך 2017, ובניגוד למגמה הכללית בשוק. ביונדאי מעריכים כי הסיבה העיקרית לכך היא שרכבי הפנאי של המותג אינם אטרקטיביים מספיק, ובראשם הסנטה פה היוצא (דור שלישי), שכבר חוגג שש שנים בייצור.