יונדאי פיתחה את רכב המימן האוטונומי הראשון בעולם, והמוכן כמעט לשיווק סדרתי. הרכב, שמבוסס על יונדאי נקסו (Nexo), רכב הפנאי החדש בעל הנעת המימן, צפוי להגיע לשוק עם יכולת נסיעה אוטונומית עד לשנת 2021. הדגם הסדרתי של הנקסו, בלי יכולת אוטונומית, יגיע לשוק בקוריאה בחודש הבא ובהמשך לשווקים נוספים (אך לא לישראל).

הנקסו האוטונומי השלים בסוף השבוע ניסוי ציבורי ראשון מסוגו בדרום-קוריאה, במסגרתו נסע ללא מעורבות נהג בשר ודם (אך בנוכחותו) למרחק של 190 ק"מ, מסיאול לפיונגצ'אנג. הניסוי היה הפעם הראשונה בה רכב אוטונומי נסע בקוריאה במהירויות בינעירוניות מלאות (עד 110 קמ"ש לפי החוק המקומי) למרחק ממושך, זאת לאחר מספר ניסויים בכבישים משניים ובמהירויות נמוכות. 

190 ק


הניסוי כלל שלוש מכוניות תא-דלק מדגם הנקסו, לצד שני דגמי בנזין מדגם ג'נסיס G80. לכולם גלגל הגה ודוושות למקרה בו נהג אנושי נדרש (או רוצה) לקחת פיקוד. יונדאי תציע עם מכוניות אוטונומיות מלאות - ללא אפשרות לנהיגה אנושית - אלו יושקו לקראת שנת 2030.

לצורך הניסוי, הנקסו המשודרג כלל שורה של חיישנים ומצלמות שמכסים את הנעשה סביב הרכב ב-360 מעלות, חלקם בחפיפה בכדי למנוע מצב בו כשל באחד החיישנים מותיר שטח לא מכוסה. החיישנים כוללים חיישני רדאר ולידאר (לייזר), ונתמכים במצלמות (רגילות וסטריאו).

190 ק


יונדאי נקסו הוא רכב פנאי קומפקטי, שמונע באמצעות מערכת תא-דלק. מדובר במערכת המייצרת אנרגיה חשמלית להנעת מנוע חשמלי, זאת באמצעות תגובה כימית בין מימן המאוחסן במיכל הדלק, לבין חמצן מהאוויר. תוצרי הלוואי היחידים של תגובה זו הם אדי מים זכים, כך שהרכב אינו מזהם כלל בזמן הנסיעה. לרכב מימן שני יתרונות נוספים - אין צורך להטעינו מראש משקע (פעולה האורכת זמן ממושך) ואין צורך במצברים לאגירת אנרגיה חשמלית. תדלוקו אורך כחמש דקות באופן דומה לתדלוק בבנזין.

190 ק


מנגד, ייצור רכבי מימן נחשב עדיין ליקר מאוד, מה שהופך את כלי הרכב ליקרים במיוחד. בנוסף, תשתית התדלוק העולמית במימן דלילה ביותר, וקיימת במספר תחנות קטן מאוד במדינות בודדות, הבולטות שבהן קוריאה, יפן, גרמניה וקליפורניה.