נתונים ומכלולים
הדגם המעודכן שונה מקודמו בנתונים ובמפרט הטכני. המנוע, 2.0 ל' טורבו, ללא שינוי - אבל הנתונים טובים יותר, עם 245 כ"ס (ב-5000-6700 סל"ד) ו-37.7 קג"מ (1600-4300 סל"ד), תוספת של 25 כ"ס ו-2 קג"מ. יצוין כי במבחר הגרסאות העולמי של אוקטביה RS נמצאת גם גרסה בסיסית יותר, עם 230 כ"ס – אך זו אינה מוצעת בשלב זה בישראל.
התיבה היא דו-מצמדית עם שבעה הילוכים ומצמדים רטובים (שישה ב-RS הקודמת); שלא כמו בעבר, הפעם אוקטביה RS לא תוצע בישראל עם תיבה ידנית. ל-RS המחודשת יש דיפרנציאל קדמי מוגבל-החלקה אלקטרו-מכני (מכלול שלא שווק כאן בדגם הקודם). ההאצה ל-100 קמ"ש היא 6.6 שניות, המהירות המרבית 250 קמ"ש (6.9 שניות ו-245 קמ"ש קודם) וצריכת הדלק הממוצעת 15.6 ק"מ/ל' (ללא שינוי).
בדגם המעודכן הורחב מפשק הסרנים האחורי ב-3 ס"מ, המרכב הונמך ב-1.4 ס"מ ובולמי הזעזועים הם כעת אדפטיביים. מערכת ההיגוי זכתה כעת ליחס העברה המשתנה לפי המהירות. מידות הצמיגים שונות; 225/35-19 מול 225/40-18 קודם. RS תוצע רק במרכב נוצ'בק (עד כה הוצעה גם כסטיישן).
פריטים ומערכות
לדגם המחודש מערכות בטיחות מתקדמות מקוריות, ואלה כוללות בלימת חירום אוטונומית, התרעת סטייה מנתיב עם תיקון, ניטור שטחים מתים ובקרת שיוט אדפטיבית. גם האבזור עשיר יותר וכולל, בין השאר, מושבים קדמיים במבנה ספורטיבי וריפוד משולב עור/אלקנטרה, כוונון חשמלי וזיכרונות (למושב הנהג); מסך מגע מרכזי "8 עם תאימות לאפל ואנדרואיד, מערכת שמע עם עשרה רמקולים, גג שמש חשמלי ומשטח טעינה אלחוטי.
מחירה של סקודה אוקטביה בגרסת RS245 הינו 220,000 שקלים – מחיר גבוה ב-7000 שקלים לעומת RS הקודמת, שהייתה חלשה יותר ומאובזרת פחות.