בערב בו השיקה סיאט את תת המותג הספורטיבי קופרה (22.2.18), הוצגו גם דגמים חדשים – למעשה גרסאות קיצון של דגמים קיימים – והם: קופרה לאון, קופרה איביזה, קופרה לאון TCR למירוצים וקופרה אטקה; האחרון הוא הראשון לשיווק, והוא זמין כבר כעת. יצוין כי גרסאות קופרה לאיביזה וללאון קיימות כבר היום.

זמן פנאי הוא זמן לספורט
העובדה שהדגם הראשון של תת המותג הספורטיבי הוא רכב פנאי, ולא מוצא ביטוי בדגמים כמו איביזה ולאון – לראשון גרסת קופרה מ-1996, לשני מ-2006 – מצביעה בעיקר על הפופולריות של סוג רכב זה. לגבי עצם השילוב בין רכב פנאי ליכולת דינמית גבוהה ואופי ספורטיבי, זה עניין וותיק מאוד – למעשה, מאז הגרסאות הכוחניות של ב.מ.וו X5 ופורשה קאיין, לפני למעלה מ-15 שנים. במהלך השנים הופיעו עוד גרסאות רבות כאלה, אבל אלה היו רק של מותגי יוקרה.

קופרה אטקה – 5.4 שניות ל-100 קמ


קופרה אטקה מצויד במנוע 2.0 ליטר מוגדש המייצר בגרסה זו 300 כ"ס ו-35.7 קג"מ (כמו בלאון קופרה הנוכחית), התיבה היא דו-מצמדית חדשה עם 7 הילוכים ומצמדים רטובים, וההנעה כפולה, מבוססת האלדקס V. הביצועים מרשימים: 5.4 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש, ומהירות מרבית של 245 קמ"ש. לאון קופרה, עם מערכת הנעה דומה – סטיישן בלבד, 1365 ק"ג, דו-מצמדית עם 6 הילוכים – עושה זאת ב-4.9 שניות.

קופרה אטקה – 5.4 שניות ל-100 קמ


בנוסף, יש לאטקה קופרה בולמי זעזועים אדפטיביים (לא נמסר אם הדגם מונמך ביחס לאטקה הרגיל) והצמיגים הם 245/40-19 – פירלי P Zero. האבזור מועשר – וכולל בנוסף צילום היקפי, סייען חנייה אוטומטי ולוח מחוונים דיגיטלי. כמו כן, ניתן להוסיף 'חבילת ביצועים', הכוללת בלמי ברמבו (עם צלחות בלימה בקוטר "18!) וגימור בסיבי פחמן מבפנים ומבחוץ; מאמצע 2019 תכלול חבילה זו גם מושבי באקט.

מצ'מפיון מוטורס, יבואנית סיאט לישראל, נמסר כי קופרה אטקה ישווק בישראל לקראת סוף 2018. 

קופרה אטקה – 5.4 שניות ל-100 קמ