זמן פנאי הוא זמן לספורט
העובדה שהדגם הראשון של תת המותג הספורטיבי הוא רכב פנאי, ולא מוצא ביטוי בדגמים כמו איביזה ולאון – לראשון גרסת קופרה מ-1996, לשני מ-2006 – מצביעה בעיקר על הפופולריות של סוג רכב זה. לגבי עצם השילוב בין רכב פנאי ליכולת דינמית גבוהה ואופי ספורטיבי, זה עניין וותיק מאוד – למעשה, מאז הגרסאות הכוחניות של ב.מ.וו X5 ופורשה קאיין, לפני למעלה מ-15 שנים. במהלך השנים הופיעו עוד גרסאות רבות כאלה, אבל אלה היו רק של מותגי יוקרה.
קופרה אטקה מצויד במנוע 2.0 ליטר מוגדש המייצר בגרסה זו 300 כ"ס ו-35.7 קג"מ (כמו בלאון קופרה הנוכחית), התיבה היא דו-מצמדית חדשה עם 7 הילוכים ומצמדים רטובים, וההנעה כפולה, מבוססת האלדקס V. הביצועים מרשימים: 5.4 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש, ומהירות מרבית של 245 קמ"ש. לאון קופרה, עם מערכת הנעה דומה – סטיישן בלבד, 1365 ק"ג, דו-מצמדית עם 6 הילוכים – עושה זאת ב-4.9 שניות.
בנוסף, יש לאטקה קופרה בולמי זעזועים אדפטיביים (לא נמסר אם הדגם מונמך ביחס לאטקה הרגיל) והצמיגים הם 245/40-19 – פירלי P Zero. האבזור מועשר – וכולל בנוסף צילום היקפי, סייען חנייה אוטומטי ולוח מחוונים דיגיטלי. כמו כן, ניתן להוסיף 'חבילת ביצועים', הכוללת בלמי ברמבו (עם צלחות בלימה בקוטר "18!) וגימור בסיבי פחמן מבפנים ומבחוץ; מאמצע 2019 תכלול חבילה זו גם מושבי באקט.
מצ'מפיון מוטורס, יבואנית סיאט לישראל, נמסר כי קופרה אטקה ישווק בישראל לקראת סוף 2018.