שוק הרכב הישראלי התייצב בפברואר. לאחר פתיחת שנה חלשה, בחודש השני של השנה נרשמת עלייה של 4% לעומת פברואר 2017, עם 26,284 מכוניות שנמסרו לבעליהן - כמעט אלף יותר מבשנה שעברה. הירידה השנתית הצטמצמה מ-14% ל-7% בלבד, עם 65,303 יחידות לעומת 70,500 אשתקד.

את המסירות בפברואר הובילה קיה, עם 3,836 יחידות - לפני טויוטה עם 3,732 ויונדאי רק במקום השלישי עם 3,641. חברת האם של קיה ממשיכה להוביל עם זאת בדירוג השנתי, עם 9,938 יחידות (11% פחות מב-2017), לפני קיה עם 8,204 (6%-) וטויוטה עם 6,785 (7%-).

במקום הרביעי השנה ניצבת סקודה עם 4,696 יחידות, ירידה של 17% לעומת ינואר-פברואר אשתקד. מאזדה ממוקמת חמישית עם 4,161 יחידות, היחידה מבין חמש היצרניות הגדולות שרושמת השנה עליית מכירות וגם היצרנית עם הצמיחה הגדולה ביותר השנה מבין עשר הגדולות (24%).

מסירות בפברואר: השוק מתאושש, קיה מובילה


בחמישיה השנייה של הטבלה שלוש יצרניות נוספות רושמות צמיחה - ניסאן ומיצובישי עם 10% ו-12% בהתאמה וסוזוקי עם שיעור צנוע של אחוז אחד. רנו ושברולט, שסוגרות את עשר הגדולות, רושמות ירידה של בין 5% ל-14%.

יוקרה - ב.מ.וו מובילה בפברואר
את החודשיים הראשונים של השנה מובילה מרצדס, עם פער קל לפני אודי - 1,368 יחידות (כולל 69 מסחריות) לעומת 1,317 ליריבה הגרמנית. שתי היצרניות רושמות ירידה השנה לעומת 2017, 4% למרצדס ו-8% לאודי.

מסירות בפברואר: השוק מתאושש, קיה מובילה


במקום השלישי השנתי ניצבת ב.מ.וו, עם זינוק של 23% ל-896 יחידות. בחודש פברואר יצרנית הרכב הבווארית מסרה 388 יחידות - מספיק בכדי להוביל את פלח היוקרה לפני אודי (289) ומרצדס (223). את רשימת חמשת הגדולות סוגרות וולוו (317 יחידות) ולקסוס (281), שתיהן עם עלייה ביחס לשנה שעברה (6% ו-22% בהתאמה).