תערוכת ז'נבה נערכת כל שנה – פריז ופרנקפורט כל שנתיים, בתורנות – חלל התצוגה שלה הוא הקומפקטי והנעים ביותר לביקור, ואין בה אווירת התחרות הסמויה אך מורגשת היטב בתערוכות האחרות, הנערכות בארצות עם תעשיית רכב מבוססת.
להלן רשימת הדגמים החדשים שיוצגו בתערוכה, לצד רקע כללי על הדגם ומועד התחלת השיווק הצפוי בישראל.
אודי A6
מועד שיווק בישראל (משוער): רבעון אחרון 2018
דור חדש וחמישי למכונית הסלון של אודי. למרות ההופעה והמידות הדומות, זהו דגם חדש לגמרי, המצויד בטכנולוגיות מתקדמות – הן במערכת ההנעה (מערכת חשמל משנית 48V), הן במכלולי ההנעה (היגוי אחורי אקטיבי) והן בתפעול (באמצעות סמארטפון, כולל חנייה אוטונומית בשליטה מרחוק).
אסטון מרטין ונטאג'
מועד שיווק בישראל (משוער): רבעון שלישי 2018
דור שני למכונית הספורט הבריטית, 12 שנה לאחר שהדגם הוצג לראשונה. זהו דגם חדש המבוסס על רצפה חדשה (משרתת גם את DB11) – והוא גדול, קל וחזק מאשר קודמו. מערכת ההנעה מתקדמת יותר, וכוללת מנוע V8 כפול-מגדשים בנפח 4.0 ליטר (510 כ"ס, 69.8 קג"מ) שמקורו במרצדס, המשודך לתיבה אוטומטית 8 הילוכים, או ידנית 7 הילוכים. גרסת קבריולה ('וולנטה') צפויה להיחשף בקיץ הקרוב.
ב.מ.וו X4
מועד שיווק בישראל (משוער): רבעון אחרון 2018
דור שני לרכב הפנאי-קופה הבינוני. ב.מ.וו X4 מבוסס על הרצפה המודולרית החדשה של ב.מ.וו, והוא גדול וקל מקודמו. מבחר המנועים דומה לזה של הדגם היוצא, ונוספה גרסת הספק חדשה, 231 כ"ס, לדיזל 2.0 ליטר.
בנטלי בנטאייגה
מועד שיווק בישראל (משוער): רבעון שני 2018
גרסאות חדשות – ופחות מזהמות – לרכב הפנאי הגדול. לגרסה אחת מנוע בנזין V8 מוגדש בנפח 4.0 ליטר (550 כ"ס) ולשנייה יחידת הנעה היברידית נטענת רשת, עם מנוע בנזין V6 מוגדש בנפח 3.0 ליטר; מפרט טכני מלא טרם פורסם, אך נמסר כי פליטת המזהמים של הגרסה ההיברידית היא 75 גרם C02 לק"מ – נתון טוב מזה של טויוטה פריוס.
מחירן של שתי הגרסאות אמור להיות נמוך ביחס לגרסאות הקיימות (V8 דיזל ו-W12 בנזין), שמחירן בישראל מתחיל ב-1.5 מיליון שקל ו-1.76 מיליון שקל בהתאמה.
הונדה CR-V
מועד שיווק בישראל (משוער): רבעון אחרון 2018
דור חדש וחמישי לרכב הפנאי. שהוצג במקור לפני כשנה וחצי בארה"ב, מוצג בתערוכה בגרסה אירופאית. דגם זה מוצג בגרסה היברידית נטענת-רשת, עם מנוע 2.0 ליטר ושני מנועים חשמליים. מנוע נוסף שיוצע ב-CR-V הוא 1.5 ל' טורבו בנזין, עם אפשרות בחירה בין תיבה אוטומטית-רציפה לבין תיבת שישה הילוכים ידנית.
חידוש נוסף בדגם החדש הוא אפשרות לשבעה מקומות ישיבה, בזכות ממדים מוגדלים ותכנון משופר ביחס לאלה שבדגם היוצא.
וולוו V60
מועד שיווק בישראל (משוער): V60 – לא תוצע; S60 – רבעון אחרון 2018
V60 היא גרסת סטיישן למשפחתית הגדולה של וולוו, מקדימה את הסדאן S60, שטרם הוצגה. הדגם החדש ארוך מקודמו ובסיס הגלגלים שלו ארוך יותר, ועם זאת הוא צר ונמוך יותר. מבחר המנועים מוכר ברובו מדגמים אחרים של היצרן, אך V60 תהיה הראשונה בקו הדגמים שתוצע בגרסה היברידית נטענת-רשת על בסיס גרסת T5 (מנוע 2.0 ל' טורבו בנזין, מגדש יחיד).
טויוטה אוריס
מועד שיווק בישראל (משוער): במהלך 2019 (ככל הנראה במחצית הראשונה של השנה)
דור שלישי למשפחתית הקומפקטית. לדגם החדש, המבוסס על רצפה המודולרית המשרתת בין השאר את פריוס ו-C-HR, בסיס גלגלים ארוך משל הדגם היוצא ומרכב ארוך, רחב ונמוך יותר. לדגם החדש מנועים חדשים, כולל שתי מערכות הנעה היברידיות (אחת על בסיס מנוע 1.8 ליטר והספק משולב של 122 כ"ס, ואחת חדשה על בסיס מנוע 2.0 ליטר והספק משולב של 180 כ"ס) – אולם אף אחת מהן לא נטענת-רשת. גרסה 'רגילה', עם מנוע בעירה פנימית בלבד, תהיה רק אחת – ולזו מנוע 1.2 ל' טורבו עם 116 כ"ס.
טויוטה אייגו
מועד שיווק בישראל (משוער): רבעון ראשון 2019
מתיחת פנים למכונית היפנית. החידושים בדגם המעודכן הם בהופעה החיצונית והפנימית, בבידוד הרעשים ובמנוע (1.0 ליטר, אטמוספרי) משופר, בעל נתוני ביצועים טובים מבעבר.
טויוטה סופרה
מועד שיווק בישראל (משוער): לא תוצע בישראל
דור חדש וחמישי למכונית הספורט של טויוטה שייצורה הופסק לפני 16 שנה. הדור החדש של סופרה, שפותח בשיתוף עם ב.מ.וו לטובת הדור הבא של Z4, דומה במידותיו לסופרה מהדור האחרון – אך מדובר ברכב גדול מ-GT86. סופרה החדשה תוצע עם מנועי 2.0 ליטר במספר רמות הספק, אבל גם עם מנוע 6 צילינדרים טורי עם 340 כ"ס. ההנעה אחורית עם אפשרות לדיפרנציאל אחורי מוגבל החלקה. תיבת ההילוכים תהיה אוטומטית בלבד (8 היל').
לקסוס UX
מועד שיווק בישראל (משוער): רבעון ראשון 2019
רכב פנאי קומפקטי חדש. דגם ההנעה הקדמית הראשון של לקסוס, המבוסס על הרצפה המודולרית של קונצרן טויוטה, מידות קרובות לאלו של NX (בסיס גלגלים של 264 ס"מ ב-UX, לעומת 266 ס"מ ב-NX). הדגם החדש כולל את מערכות ההנעה החדשות של הקונצרן, בהן שני מנועי בנזין (אטמוספריים) חדשים בנפח 2.0 ליטר – כאשר גרסה אחת היברידית (לא נטענת רשת), ואחת לא; מפרט טכני מלא טרם פורסם.
חידוש נוסף טמון בתיבת ההילוכים האוטומטית-רציפה של הגרסה הלא-היברידית. מדובר בתיבה חדשה, הכוללת ממסרת גלגלי שיניים, בנוסף לממסרת הרצועה; ממסרת גלגי השיניים תשרת את הרכב במהירויות של התחלת נסיעה, בזכות תגובה טובה יותר להאצה ראשונית ביחס לתמסורת הרצועה (שתשתלב במהירויות גבוהות יותר). בנוסף, ממסרת גלגלי השיניים מאפשרת להגדיל את מנעד יחסי ההעברה בתיבה, מה שיסייע לשיפור צריכת הדלק לצד שיפור עמידות המכלולים (בזכות הפחתת העומס על הגלגלים המניעים את ממסרת הרצועה).
למבורגיני אורוס
מועד שיווק בישראל (משוער): בשלב זה, אין ייבוא רשמי של למבורגיני לישראל
רכב פנאי ראשון ללמבורגיני. אורוס (Urus) מבוסס על רצפה המשרתת, בין השאר, את פורשה קאיין, אודי Q7 ובנטלי בנטאייגה. לאורוס מנוע V8 בנפח 4.0 ליטר בעל שני מגדשי טורבו, עם 650 כ"ס ו-86.6 קג"מ, המועברים לכל ארבעת הגלגלים דרך תיבת שמונה הילוכים אוטומטית.
יגואר I-Pace
מועד שיווק בישראל (משוער): לא ידוע
דגם חדש. מדובר ברכב פנאי כל חשמלי, המיועד לחמישה נוסעים, שכרגע אין לו מתחרים ישירים (טסלה מודל X גדול משמעותית מ-I-Pace). ל-I-Pace מערכת הנעה חזקה במיוחד (400 כ"ס) המבוססת על 2 מנועים חשמליים, הניזונים מסוללה של 90 ק"ו/שעה. טווח הנסיעה המוצהר הוא 480 ק"מ בין טעינות וזמן ההאצה מעמידה ל-100 קמ"ש עומד על 4.8 שניות.
לדגם החדש ממשק תפעול דיגיטלי מתקדם שפותח עם אמזון, הכולל בין השאר חיבור לשרת מרכזי לטובת עדכונים שוטפים לממשק ולמערכת ההנעה.
יונדאי קונה אלקטריק
מועד שיווק בישראל (משוער): לא ידוע
גרסה חשמלית לרכב הפנאי הקטן. החידוש – אפשרות בחירה בין שתי מערכות הנעה, אחת עם סוללה בנפח 39.2 ק"ו/שעה ואחרת עם סוללה בנפח 64 ק"ו/שעה. ההבדלים באים לידי ביטוי בביצועים – הן בטווח הנסיעה (300 ק"מ ו-470 ק"מ, בהתאמה), הן בזמן ההאצה מעמידה ל-100 קמ"ש (9.3 שניות ו-7.6 שניות) והן בזמני הטעינה. תא המטען קטן ב-30 ליטר ביחס לגרסאות הבנזין.
יונדאי סנטה פה
מועד שיווק בישראל (משוער): רבעון ראשון 2019
דור רביעי לרכב הפנאי, חדש לחלוטין. יונדאי סנטה פה החדש גדול מקודמו, ובעל מפרט מערכות הנעה מתקדם משמעותית – כולל, בין השאר, תיבת שמונה הילוכים אוטומטית ומנועים חדשים (בנזין ודיזל), שיוצעו לצד המנועים המוכרים (2.4 ל' בנזין ו-2.2 ל' דיזל). גם אבזור הבטיחות שופר, וכולל בין השאר מערכת מקורית להתרעה על שכחת ילדים ברכב.
מאזדה 6
מועד שיווק בישראל (משוער): רבעון אחרון 2018
מתיחת פנים למשפחתית הגדולה והלא-צעירה (2012). הדגם המחודש הוצג במקור בתערוכת דטרויט האחרונה בגרסת סדאן, בעוד שבז'נבה תוצג גרסת סטיישן. לדגם המחודש שינויים בהופעה החיצונית והפנימית, לצד שינויים מכניים (בהם תכנון משופר למרכב, כמו גם מערכות מתלים והיגוי חדשות). מנוע הבנזין בנפח 2.5 ליטר עבר עדכון וכולל כעת גם מערכת לניתוק בוכנות בשיוט.
מיצובישי אאוטלנדר PHEV
מועד שיווק בישראל (משוער): רבעון אחרון 2018
גרסה היברידית מעודכנת לרכב הפנאי הוותיק (2012). לגרסה זו מערכת הנעה חדשה, עם מנוע בנזין חדש וגדול ביחס לזה של הגרסה היוצאת (2.4 ליטר, אטמוספרי, מחליף 2.0 ליטר) ומערך הנעה חשמלי חדש, עם מנועים חשמליים בעלי הספק גבוה יותר וסוללה גדולה (13.8 ק"ו/שעה, במקום 12 כיום). מפרט טכני מלא טרם פורסם.
מרצדס A קלאס
מועד שיווק בישראל (משוער): רבעון שלישי 2018
דור רביעי למשפחתית הקומפקטית היוקרתית. הדגם החדש מבוסס על רצפה משופרת ששירתה במקור את הדגם הקודם, כאן עם מידות גדולות יותר. מבחר המנועים עודכן, וכולל כעת גם מנוע 1.4 ל' טורבו חדש עם 163 כ"ס, ואילו התיבה היא אותה דו-מצמדית (7 היל').
מפרט מערכות הבטיחות עשיר וחכם מהרגיל, וכולל בין היתר בקרת שיוט אדפטיבית שיכולה לקרוא כיכרות וצמתים, כמו גם יכולת אוטונומית להסיע את הרכב לשולי הדרך בשעת חירום, כולל מעבר עצמאי בין נתיבים.
מרצדס C קלאס
מועד שיווק בישראל (משוער): רבעון שלישי 2018
מתיחת פנים למשפחתית הגדולה, שהוצגה במקור ב-2013. החידושים בדגם המעודכן כוללים מבחר גרסאות היברידיות נטענות-רשת גדול יותר, לצד כושר נהיגה אוטומטי משופר. באבזור גם אפשרות ללוח מחוונים דיגיטלי וכפתורי שליטה מבוססי-מגע בגלגל ההגה. במסגרת העדכון חוזקה גרסת C43 AMG ב-23 כ"ס – כעת עם 390 כ"ס במקום 367 כ"ס, ממנוע V6 טורבו בנפח 3.0 ליטר.
מרצדס E53 AMG קופה/ קבריולה
מועד שיווק בישראל (משוער): לא ידוע
לראשונה במרצדס – גרסאות AMG בעלות מערכת היברידית. בגרסאות אלו של E קלאס (וגם של CLS) מותקנת מערכת היברידית מתונה לתגבור כוחו של מנוע הבנזין (6 ציל' טורי, 3.0 ל', מגדש) בעת הצורך, לצד שיפור היעילות האנרגטית באמצעות מערכת חשמל 48V. גרסאות 53 AMG מוצעות עם הנעה כפולה, המבוססת על צימוד ולא על דיפרנציאל מרכזי.
מרצדס AMG GT4
מועד שיווק בישראל (משוער): רבעון אחרון 2018
מרצדס מציגה דגם חדש - מכונית קופה ארבע דלתות גדולה, שתתחרה מול פורשה פאנאמרה וב.מ.וו סדרה 8 גראן קופה (המוצגת בתערוכה זו). למרות השם, AMG GT 4 מבוססת על רצפת מרצדס CLS ולא על זו של AMG GT. הביצועים בגרסה זו חזקים להדהים - לגרסה הבסיסית (435 כ"ס) זמן האצה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 4.5 שניות, לגרסת הביניים 585 כ"ס ו-3.4 שניות ל-100 קמ"ש ולגרסה הבכירה 639 כ"ס ו-3.2 שניות ל-100 קמ"ש.
סאנגיונג מוסו ספורטס
מועד שיווק משוער בישראל: לא ידוע
דור שלישי – חדש לחלוטין – לטנדר של סאנגיונג. גדול מבעבר, מאובזר יותר (במיוחד בהיבט הבטיחותי) ובעל כושר העמסה טוב משמועתית.
סיטרואן ברלינגו / פיג'ו ריפטר / אופל קומבו
מועד שיווק בישראל (משוער): רבעון ראשון 2019
דור חדש ושלישי למסחרית הקומפקטית. בדומה לדגם הפורש, ברלינגו יוצע בשתי גרסאות מרכב – רגילה ומוארכת; בהשוואה לדור הקודם, לגרסה הרגילה בסיס גלגלים ארוך יותר ב-5 ס"מ ואילו מידות מרכב שנותרו דומות. הגרסה המוארכת החדשה גדולה משמעותית מהקודמת – עם בסיס גלגלים ארוך ב-24(!) ס"מ. שינויים נוספים כוללים מנועים מודרניים (מנוע 1.2 ל' טורבו בנזין ומנוע 1.5 ל' דיזל חדש, שניהם במספר רמות הספק) ותיבה אוטומטית עם 8 הילוכים. הדגם החדש יוצע עם מבחר גדול של מערכות בטיחות מתקדמות.
כבעבר, ברלינגו ישווק גם כפיג'ו פרטנר – ובמסגרת האיחוד עם אופל, יוצע גם כאופל קומבו (שבדור הקודם שלו התבסס על פיאט דובלו).
סקודה פאביה
מועד שיווק בישראל (משוער): רבעון אחרון 2018
מתיחת פנים לדגם, שהוצג במקור ב-2014. סקודה פאביה המחודשת כוללת שינויים עיצוביים עדינים מבחוץ ומבפנים (כולל מסך מגע גדול מבעבר – "6.5, במקום "5 כיום), לצד רשימת אבזור עשירה מבעבר (תאורת LED, שקעי USB ליושבים מאחור ואפילו מדיד לבדיקת תקינות הצמיגים). יחד עם זאת, בשלב זה לא ידוע על עדכון מערך אביזרי הבטיחות המתקדמים, הכולל כיום רק בלימת חירום אוטונומית.
קופרה אטקה
מועד שיווק בישראל (משוער): רבעון אחרון 2018
גרסה חדשה לרכב הפנאי הקומפקטי, ודגם ראשון לתת-המותג החדש. החידוש המרכזי נמצא במערכת ההנעה – עם מנוע 2.0 ליטר טורבו בנזין המפיק 300 כ"ס ו-35.7 קג"מ, תיבה דו-מצמדית עם 7 הילוכים והנעה כפולה, קופרה אטקה מאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש ב-5.4 שניות.
פורשה 911 GT3 RS
מועד שיווק בישראל (משוער): רבעון שלישי 2018
גרסת GT3 RS מעודכנת של 911, עם מנוע חזק מבעבר – כעת עם 520 כ"ס, לעומת 500, המתקבלים מאותו מנוע 4.0 ל' אטמוספרי, עם קו אדום ב-9000 סל"ד. יחד עם זאת, בגרסה המעודכנת בוטלה האפשרות לתיבה ידנית. המחיר בישראל – החל מ-1.8 מיליון שקל.
פיג'ו 508
מועד שיווק בישראל (משוער): רבעון ראשון 2019
דור שני – חדש לחלוטין – למשפחתית הגדולה. לדגם החדש הופעה שונה מזו של קודמו – עם מרכב קופה ארבע-דלתות, והוא קטן מממנו בכל הממדים, כאשר ממד הגובה צומצם באופן המשמעותי ביותר (6 ס"מ) והמשקל העצמי הופחת ב-70 ק"ג.
מערכות ההנעה כוללות מנוע 1.6 ל' טורבו בנזין ב-2 רמות הספק (180 ו-225 כ"ס) ו-2 מנועי דיזל (1.5 ליטר עם 130 כ"ס ו-2.0 ליטר עם 160 או 180 כ"ס) – כאשר כל המנועים מחוברים לתיבה אוטומטית עם 8 הילוכים. גרסאות הבנזין יכללו תקנית בולמי זעזועים אדפטיביים. במפרט הבטיחות מגוון רחב של מערכות בטיחות מתקדמות, כולל מערכת לראיית לילה לטווח עד 250 מטרים.
פרארי 488 פיסטה
מועד שיווק בישראל (משוער): רבעון שלישי 2019
גרסה משופרת ומוגבלת-ייצור למכונית הספורט של פרארי. בשינויים תכנון משופר למבנה המרכב (לשיפור הצמדת הרכב במהירויות גבוהות) וחלקי מרכב קלים יותר; מערכת הבלימה משופרת והמנוע חזק מזה שבגרסה הרגילה – 720 כ"ס במקום 660, ממנוע V8 (מרכזי) כפול-מגדשים בנפח 3.9 ליטר. המחיר בישראל, 3 מיליון שקל, וההקצאה לשוק המקומי היא שתי יחידות בלבד.
קיה סיד
מועד שיווק בישראל (משוער): רבעון שני 2018
דור שלישי וחדש לחלוטין למשפחתית הקומפקטית. למרות מידות דומות לאלה של הדגם היוצא, לדגם החדש רצפה חדשה (ושונה מזו של i30). רצפה זו תאפשר לתמוך במערכת חשמל 48V שתוצע במהלך 2019. בנוסף, תאפשר הרצפה התקנת מערכות אוטונומיות מתקדמות, בהן בקרת שיוט אדפטיבית עם יכולת מעבר נתיבים באופן עצמוני.
שינויים נוספים הם במערכת הנעה; מנוע ה-1.6 ליטר הישן מוחלף במנוע 1.4 ל' טורבו בנזין עם 140 כ"ס, והתיבה דו-מצמדית 7 הילוכים (6 כיום). גרסת הדיזל (1.6 ל', 136 כ"ס, דו-מצמדית 7 הילוכים) ללא שינוי. גרסת הקופה לדגם, "פרו סיד", לא תוצע עוד.