המכונית החדשה נחשפה בניו-יורק, ומציעה מרכב עם גישה קלה ליושבים מאחור וגם ספסל אחורי מלא - כלומר מקום לארבעה נוסעים ונהג לעומת שלושה ונהג ב-RS5 קופה.
מלבד המרכב השימושי, ה-RS5 מציעה את אותה יחידת הכוח - מנוע טווין-טורבו עם שישה צילינדרים (V6) בנפח 2.9 ליטר, הספק מרבי של 444 כ"ס ומומנט מרבי של 61.1 קג"מ בין 1,900 ל-5,000 סל"ד.
בסיוע תיבת שמונה הילוכים אוטומטית והנעה כפולה, ה-RS5 ספורטבק מאיצה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 3.9 שניות בלבד, ולא תפסיק להאיץ - אם תרצו והכביש מאפשר - עד למהירות של 280 קמ"ש.
מערכת ההנעה הכפולה שלה מעבירה 60% מהכוח לאחור, אך יכולה בתוך שבריר שנייה להעביר עד 70% לאחור או עד 85% לפנים, בהתאם לתנאי הדרך ולשיפור יכולת הפנייה. בתוספת תשלום תוכלו לקבל גם דיפרנציאל אחורי ננעל שמחלק את הכוח בין הגלגלים האחוריים, מתלים אדפטיביים, בלמים קרמיים ואפילו מערכת היגוי אגרסיבית יותר.
שיווק ה-RS5 ספורטבק יחל בארה"ב במחצית השנייה של 2018. מחברת צ'מפיון מוטורס, יבואנית אודי, נמסר בתגובה לפניית "אוטו" כי השיווק בישראל יחל לקראת ינואר 2019. ה-RS5 קופה כבר נמכרת אצלנו, ומחירה עומד על החל מ-735 אלף שקל.