שוק הרכב הישראלי מפגין סימני התאוששות. מנתונים שפרסם איגוד יבואניות הרכב, עולה כי אחרי ירידה של 7% בינואר-פברואר בהשוואה ל-2017, בחודש מרץ נרשמה עליית מסירות - 29,037 מכוניות מצאו בעלים במהלך החודש, 3% יותר מבחודש המקביל אשתקד. הירידה מתחילת השנה התמתנה ל-4%, עם 94,340 יחידות בינואר-מרץ לעומת 98,667 אשתקד.

את טבלת המסירות מובילה - לראשונה בתולדות ישראל ברבעון שלם - מכונית כלאיים. יונדאי איוניק, המשפחתית בנזין-חשמל הקוריאנית, נמסרה ב-4,149 יחידות, ומקדימה בכך בבטחה את המקום השני - יונדאי טוסון עם 3,754 יחידות.

יונדאי כובשת בכך את הפסגה מחברת הבת שלה, קיה, שמסתפקת השנה במקום השלישי (קיה ספורטאז' עם 3,453 יחידות) והרביעי (קיה פיקנטו עם 3,065 יחידות). את רשימת חמשת הגדולות סוגרת קוריאנית נוספת - יונדאי i10 עם 2,819 יחידות. בסך הכל נתח השוק שמחזיקות חמש מכוניות אלו של קונצרן יונדאי (כולל קיה) עומד השנה על 18%.

שוק הרכב הישראלי מתאושש; יונדאי איוניק מובילה


בדירוג היצרניות, יונדאי מובילה השנה עם 14,898 יחידות - ירידה של 4% מהשנה שעברה. קיה שנייה עם 11,832 (ירידה של חצי אחוז) וטויוטה שלישית עם 9,782 מכוניות - ירידה של 4%.

שוק הרכב הישראלי מתאושש; יונדאי איוניק מובילה


בדירוג מותגי היוקרה, מרצדס מובילה עם 1,912 יחידות (חצי אחוז יותר מאשתקד), אודי שנייה עם 1,656 (ירידה של 7.5%) וב.מ.וו שלישית עם 1,248 (16%+). בחודש מרץ מרצדס מסרה 544 יחידות, ב.מ.וו 352 ואודי הסתפקה ב-339 מכוניות. מרצדס מובילה כעת את הטבלה גם בניכוי חטיבת המסחריות שלה (117 יחידות השנה).

שוק הרכב הישראלי מתאושש; יונדאי איוניק מובילה