החל מעוד שלוש שנים ועד לאמצע העשור, רוב מכוניות טויוטה יצוידו במערכת DSRC - אמצעי תקשורת לטווח קצר שפועל בתדר 5.9 ג'יגה-הרץ. באמצעות תקשורת זו, מכוניות יוכלו להעביר מידע על קטע כביש חלק, בורות בכביש, תאונת דרכים, עומסי תנועה חריגים ועוד. ידע מוקדם זה יאפשר למכונית המקבלת לשנות מסלול, להתכונן להאטה או לבצע פעולות מנע אחרות.
מערך התקשורת מרכב אל רכב, צפוי לזכות לתגבור בהמשך ממערכת תקשורת מרכב לתשתית - שתלויה בעיקר בהשקעה ממשלתית ביצירת תשתית חכמה. תקשורת רכב לתשתית מאפשרת עדכוני מצב מהכביש לגבי סכנות או עומסים, ניתוב מחדש של תנועה ועוד.
היכולות הללו הן גם אבן יסוד בדרך למכוניות אוטונומיות, שייעזרו אחת בשנייה כדי להיות מוכנות למצבים בהם נהג נדרש לפעול, או לביצוע פעולות בעצמן. נכון לעתה, לא ידוע על תוכניות של טויוטה לצייד במערכות התקשורת החדשניות גם במכוניות המשווקות בישראל.