לא פחות חשוב מכך, הקאלינן יהיה ככל הנראה אחד מסמלי הסטאטוס הגדולים ביותר עבור העשירים ביותר, אלו שעבורם כלי רכב כמו אודי Q7 ומרצדס GLS הם רכבי שירות עממיים.
רכב הפנאי החדש עומד בדרישות מבחינת עיצוב - ניתן לזהותו מיד כרולס-רויס, למרות מבנה ה"שטח" והמרכב הגבוה (183.5 ס"מ). לקאלינן אורך של 534 ס"מ, רוחב של 216 ס"מ ובסיס גלגלים של 329.5 ס"מ. למרות המידות הנדיבות, הוא יתאים לעד חמישה נוסעים, כאשר רולס-רויס תציע גם גרסת ארבעה מושבים.
חידוש של ממש נמצא בגרסת החמישה - זוהי פעם ראשונה בתולדות רולס-רויס שהמושבים האחוריים ניתנים לקיפול, כך שנפח תא המטען הנדיב ממילא (600 ליטר) יכול לזנק עד ל-1,930 ליטר. מכיוון שבכל זאת מדובר במכונית פאר, לא תצטרכו להתאמץ כמו פשוטי עם - הספסל האחורי מתקפל בשני חלקים באופן חשמלי, מתוך תא הנוסעים או תא המטען. כדי שחלילה לא תצטננו כשתא המטען פתוח, לקאלינן יש גם מחיצת זכוכית המפרידה בין הנוסעים למטען.
עוד חידוש נמצא בקונסולה הקדמית, שם רולס-רויס מציעה לראשונה מערכת מולטימדיה עם מסך מגע. אך לא לדאוג, גם חוגת התפעול המסורתית עדיין שם, למתקשים בתפעול. עוד באבזור: מערכת ראיית לילה, תצוגה עילית ענקית ("7 על "3), התרעת התנגשות עם זיהוי הולכי רגל ובעלי חיים, מצלמות היקפיות לשיפור הראות בנסיעת שטח כולל מצב תצוגה "ממעוף הציפור" ואיך אפשר בלי - חמישה שקעי USB.
רכב הפנאי מצויד במנוע V12 עתיר נפח - 6.75 ליטר - צמד מגדשי טורבו, הספק מרבי של 671 כ"ס ב-5,000 סל"ד ומומנט מרבי של 86.6 קג"מ כבר מ-1,600 סל"ד. כל זה יספיק כדי להאיץ אותו למהירות מרבית מוגבלת אלקטרונית של 250 קמ"ש (נתון 100-0 לא פורסם). הכוח מגיע לכל ארבעת הגלגלים, והקאלינן גם מציעה היגוי אחורי לשיפור כושר התמרון במהירות נמוכה והיציבות בגבוהה.
ומה עם שיווק בישראל? למרות שזיכיון הייבוא נמצא כיום בידי יבואנית פעילה, חברת דלק מוטורס (ב.מ.וו, מיני, מאזדה ופורד), אין כוונה להציע את הקאלינן - או את רולס-רויס בכלל - בישראל. נסתפק עם זאת, בערוץ הייבוא האישי. מחירו המשוער של רכב הפנאי החדש, אגב, עומד על החל מרבע מיליון פאונד (1.2 מיליון שקל לפני מסים - כ-2.5 מיליון כולל).