ב.מ.וו לא הולכת רחוק עם העיצוב החיצוני, וספק אם מישהו יטעה בזיהוי של ה-X5 החדש, במיוחד מלפנים. סבכת ב.מ.וו המפורסמת כעת גדולה מבעבר, וגרסאות עם תאורת לייזר (כן - זו אופציה כעת) תקבלו יחידות תאורה עם נגיעות כחולות. מאחור השינוי מעט בולט יותר, עם יחידות תאורה אופקיות צרות מבעבר.
בתא הנוסעים חל שינוי גדול יחסית, לפחות במונחי ב.מ.וו, כאשר כל הגרסאות יציעו שני מסכי "12.3 לנהג - אחד מחליף את המחוונים הקלאסיים והשני במרכז הקונסולה הקדמית, למערכת המולטימדיה. לראשונה ה-X5 יציע חלקי זכוכית בתא הנוסעים (מתג הנעה ובורר ידית הילוכים), בתוספת תשלום.
כיאה לרכב יוקרה, רשימת אבזור הבטיחות והמותרות כמעט בלתי נגמרת. מלבד פנסי הלייזר (עם טווח הארה של עד 500 מטר לעומת 300 בפנסי לד), יש מערכת נהיגה אוטונומית בפקקים ששולטת לא רק במהירות ובמרחק מהרכב מלפנים, אלא גם בהיגוי לשמירת הרכב בנתיב. מערכת החנייה האוטונומית שודרגה ולא דורשת כעת מעורבות נהג כלל.
יש גם שני מסכי "10.2 ליושבים מאחור (ועד שבעה מושבים כולל שורה שנייה מתקפלת חשמלית), מחזיקי כוסות מחוממים ומקוררים, תאורת אווירה בגוונים מתחלפים, מערכת בישום עם שמונה ריחות לבחירה, מערכת שמע עם 20 רמקולים ועוד.
היצע המנועים יכלול באירופה (ולכן גם בישראל) בשלב ראשון רק גרסת בנזין אחת. היא נקראת xDrive40i, ומציעה מנוע טורבו-בנזין בנפח 3.0 ליטר עם שישה צילינדרים, 340 כ"ס ו-45.8 קג"מ. דגם בנזין נוסף, xDrive50i, מיועד בעיקר לארה"ב וסין (4.4 ליטר, טווין-טורבו V8 ו-462 כ"ס). בהמשך צפויות גם גרסאות כלאיים עם אפשרות לטעינה משקע חיצוני.
היצע הדיזל כולל שתי גרסאות. הבסיסית, xDrive30d, מציעה נפח של 3.0 ליטר, שישה צילינדרים, מגדש טורבו בודד ו-265 כ"ס. הבכירה, M50d, מבוססת על אותו מנוע אך עם ארבעה(!) מגדשים, הספק מרבי של 400 כ"ס ומומנט מרבי של 77.4 קג"מ ב-2,000 סל"ד. זו מאיצה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 5.2 שניות ולמהירות מרבית של 250 קמ"ש. כל המנועים משודכים לתיבת שמונה הילוכים אוטומטית והנעה כפולה.
נכון לעתה אין מידע רשמי בנוגע לגרסאות המיועדות לישראל. צפו עם זאת למנוע הבנזין הבסיסי ושתי גרסאות הדיזל. ב.מ.וו X5 היוצא משווק בישראל במחיר של החל מ-495 אלף שקל.