הקראפטר החדש הוצג לפני שנתיים, והוא דור שני לדגם. בשונה מהדור הראשון שפותח עם מרצדס (2006), הדור השני פותח על ידי פולקסווגן - תוך שיתוף פעולה עם מאן (Man), חברת המשאיות והאוטובוסים של קבוצת פולקסווגן.
הדגם החדש מוצע בישראל רק עם הנעה קדמית (אחורית וכפולה זמינות בחו"ל) ובשתי מידות מרכב - בינונית בעלת נפח העמסה של 9.9 מ"ק (גדול ב-10% ביחס לדגם היוצא) או עם מרכב ארוך/גג גבוה ונפח העמסה של 14.4 מ"ק (גדול ב-3% ביחס לדגם היוצא). תוספת של גג גבוה לגרסת המרכב הבינוני (10,000 שקל) מעלה את נפח ההעמסה ל-10.7 מ"ק.
בשונה מבעבר, ניתן להזמין קראפטר לא רק בגרסת משקל כולל של 3.5 טון, אלא גם 3.88 טון - כך שבכל מקרה ניתן לנהוג בקראפטר גם עם רישיון B ישן (עד 4 טון, לאלו שהוציאו רישיון עד ינואר 2007).
מנוע הטורבו-דיזל ממשיך מהדור הקודם, עם ארבעה צילינדרים, אך הפעם בשתי גרסאות: 140 כ"ס ו-34.6 קג"מ (בדומה לקראפטר הקודם), או 177 כ"ס ו-41.7 קג"מ. שתי הגרסאות זמינות עם תיבת 6 הילוכים ידנית, או עם 8 הילוכים אוטומטית. תצרוכת הדלק בהתאם לגרסה - בין 12.8 ל-13.5 ק"מ לליטר בממוצע בתנאי מעבדה. נפח מיכל הסולר עומד על 75 ליטר.
פולקסווגן מבטיחה כושר גרירה טוב מבעבר ב-25%, כעת עד 2.5 טון (לנגרר עם בלמים) בכל הגרסאות. מרווח הטיפולים נותר 20,000 ק"מ או שנה כבעבר, והאחריות הורחבה ל-5 שנים (3 שנים בעבר) עם נסועה מופחתת של עד 200,000 ק"מ (250,000 ק"מ בדור הקודם). השנתיים הראשונות לא כוללות הגבלת ק"מ.
קראפטר החדש יוצע בישראל עם מפרט אביזרי בטיחות הכולל, לראשונה, בלימת חירום אוטונומית, התרעה על אי שמירת מרחק, התרעת סטייה מנתיב עם סיוע אקטיבי בהיגוי ובקרת שיוט אדפטיבית - כך שאין צורך במערכת התרעה בהתקנה מקומית; למרות זאת, דירוג הבטיחות הינו 0 מכיוון שישנן שתי כריות אוויר בלבד. בתוספת תשלום מוצעים גם מצלמת נסיעה לאחור וחיישני חנייה. עוד ברשימת האבזור: מסך מגע "8 וגלגל הגה מתכוונן לגובה ולעומק.
מחירי פולקסווגן קראפטר (בגרסת 3.88 טון) יחלו מ-215,000 שקל לגרסה הבינונית עם גג נמוך, 140 כ"ס ותיבה ידנית (226,000 שקל עם תיבה אוטומטית). גרסה ארוכה עם גג גבוה עולה החל מ-231,000 שקל. כל המחירים המוזכרים אינם כוללים מע"מ.