רכב הפנאי השוודי זכה לציונים כמעט מושלמים: בהגנה על מבוגרים זכה לניקוד של 97%, בהגנה על ילדים 87%, רמת ההגנה על הולכי רגל מכובדת עם 71% ודירוג מערכות הבטיחות, למרות החמרה השנה בסעיף זה, עומד על 76%.
פורד פוקוס מציגה ציונים מכובדים אף היא: ההגנה על מבוגרים דורגה ב-85%, הגנה על ילדים 87%, הולכי רגל 72% ומערכות הבטיחות דורגו ב-75%. בסך הכל שתי המכוניות זכו לציון חמישה כוכבים מירבי. שתיהן צוידו באבזור הבטיחות התקני וציוניהן תקפים לכל הגרסאות המשווקות (הפוקוס החדשה עדיין לא נמכרת בישראל).
במסגרת המבחנים החדשים, ב-Euro NCAP שמו דגש רב יותר על מערכות הבטיחות המתקדמות. בין היתר נבחנה בלימת חירום אוטונומית גם בלילה, ובשורה של תרחישים - בהם פגיעה בהולך רגל, רוכב אופניים ומכונית במספר זוויות. למעט חציית מבוגר בלילה, ה-XC40 הצטיין כאן בכל הבדיקות, בעוד שהפוקוס הפגינה חולשה יחסית רק בחציית אופניים.
מלבד זאת שני כלי הרכב הפגינו ביצועים מרשימים כמעט בכל הסעיפים. ביקורת קלה נראית ב-XC40 בסעיף ההגנה על חזה נוסע במושב האחורי, במקרה של תאונה בחפיפה מלאה - אז הדירוג שקיבל הוגדר "גבולי" בלבד (שלישי מתוך חמש רמות הגנה - טוב, מספק, גבולי, חלש ועלוב).
הפוקוס הציגה רמת הגנה "מספקת" לחזה הנהג בתאונה חזיתית (חפיפה חלקית ומלאה) ובפגיעת צד בעמוד, ורמת הגנה דומה לחזה הנוסע במושב קדמי בתאונה חזיתית בחפיפה מלאה. מלבד זאת המשפחתית האמריקאית הצטיינה במבחן.