שינויים עיקריים
השלדה החדשה קשיחה מקודמתה ב-55% וגדולה ממנה, עם בסיס גלגלים ארוך ב-4 ס"מ (ל-289 ס"מ). מידות המרכב גדלו אף הם – האורך ב-16.5 ס"מ, ל-482.5 ס"מ; הרוחב ב-6 ס"מ, ל-193 ס"מ; הגובה ב-1.5 ס"מ, ל-197 ס"מ. בין השאר, מרווח הרגליים מאחור גדל ב-15 ס"מ. המשקל ירד ב-170 ק"ג, ל-2180 ק"ג ב-G500.
לדגם החדש מתלים עצמאיים מלפנים במקום סרן חי, אך מאחור נשאר הסרן הקשיח. מרווח הגחון וזוויות המרכב פחות טובים מאשר בדגם הקודם, אבל טובים בפני עצמם: מרווח גחון של 26.5 ס"מ, זווית גישה של 26.7 מעלות, זווית בטן של 155.5 מעלות וזווית נטישה של 25.2 מעלות. עם G ניתן להגיע לשיפוע צד של עד 54%, כושר עלייה במתלול של עד 80% וכושר חציית מכשול מים בעומק של עד 70 ס"מ.
מנועים ומערכות
מרצדס G מוצע בגרסאות G500 ו-G63 AMG. המנוע זהה – V8 בנפח 4.0 ליטר כפול-מגדשים – ההספק והביצועים לא: לראשונה 422 כ"ס, 62.2 קג"מ, 5,9 שניות ל-100 קמ"ש, 210 קמ"ש, 8.5 ק"מ/ל'; לשנייה 585 כ"ס, 86.6 קג"מ, 4.5 שניות ל-100 קמ"ש, 220 קמ"ש, 7.6 ק"מ/ל'.
התיבה בשתי הגרסאות היא אוטומטית-פלנטרית עם 9 הילוכים; בתיבה המשרתת את G500, כמקובל, ממיר מומנט (9G-TRONIC); ב-G63 מצמד רב-דסקי רטוב (TCT 9G). ההנעה כפולה קבועה, לרכב יחס העברה נמוך (2.93:1) וניתן לנעול באופן מכני את שלושת הדיפרנציאלים. בנוסף, יש ל-G בורר מצבי נהיגה לשטח לאופטימיזציה של מכלולי ההנעה וההיגוי, בולמי זעזועים אדפטיביים וחישוקי "18 ב-500, "20 ב-63. אפשר להזמין גם חישוקי בקטרי "21 ו-"22.
מפרט האבזור המלא טרם פורסם, אך אמור להיות עשיר, ובשלב זה פורסם כי לדגם שני מסכי "12.3 ותאורת אווירה.
ל-G החדש מערך בטיחות נרחב הכולל בלימת חירום אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל, התרעות על אי-שמירת מרחק וסטייה מנתיב עם תיקון, בקרת שיוט אדפטיבית, עמעום אוטומטי, ניטור שטחים מתים ועוד.
מחירים
מרצדס G קלאס יוצע במחיר התחלתי של 1.18 מיליון שקל עבור G500 ו-1.65 מיליון שקל עבור G63 – עלייה של 10% ביחס לדגם היוצא. אנשי היבואן מעריכים כי במהלך 2019 צפויות להימכר 10 יחידות מהדגם החדש – יותר מכפול ביחס בהשוואה ל-2017 (אז רק 4 יחידות).