ברשימה זו ריכזנו את חמשת דגמי הפנאי בעלי הציונים הגבוהים במבחני הריסוק של Euro NCAP במגבלת המחיר הנ"ל. כל הדגמים המופיעים כאן נבחנו לאחר 2015, השנה בה הוחמרו תקני הבחינה והדרישות מכלי הרכב הנבדקים, כולם מצוידים במערכות בטיחות מקוריות, ואינם נזקקים להשלמה של מערכת התרעה בהתקנה מקומית.
הדגמים ברשימה זו מסודרים לפי דירוג הבטיחות שלהם, על פי מבחן Euro NCAP, כאשר הציון המוביל הוא בהגנה על מבוגרים, מהסיבה שהנהג נמצא תמיד ברכב.
_________________________________
טויוטה C-HR – מ-139,000 שקל
מערכות המוצעות באופן תקני בלימת חירום אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל, התרעה על אי שמירת מרחק, התרעת סטייה מנתיב ותיקון, עמעום אורות אוטומטי, זיהוי שלטי מהירות, בקרת שיוט אדפטיבית
מערכות נוספות אין
מבחן בטיחות (2017) 5 כוכבים; מבוגרים 95%; ילדים 77%; הולכי רגל 76%; מערכות בטיחות 78%
טויוטה C-HR - הדגם ההיברידי - הוא רכב הפנאי הבטיחותי ביותר בסקירה זו בנוסף להיותו חסכוני בדלק. לזכותו גם מפרט עשיר של מערכות בטיחות מתקדמות המוצעות באופן תקני ובכל הגרסאות ורמות הגימור של הדגם.
סקודה קארוק – מ-130,000 שקל
מערכות המוצעות באופן תקני בלימת חירום אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל, התרעה על אי שמירת מרחק, התרעת סטייה מנתיב ותיקון, בקרת שיוט אדפטיבית.
מערכות נוספות מרמת גימור 'סטייל' (ב-150,000 שקל) גם עמעום אורות אוטומטי; מרמת גימור 'אקסקלוסיב' (ב-185,000 שקל) גם בלימת חירום אוטונומית משופרת, בלימת חירום אוטונומית בנסיעה לאחור, ניטור שטחים מתים
מבחן בטיחות (2017) 5 כוכבים; מבוגרים 93%; ילדים 79%; הולכי רגל 73%; מערכות בטיחות 58%
סקודה קארוק, שהושק בישראל במאי 2018, הוא הדגם האירופאי הראשון (והיחיד) ברשימה זו. בישראל, מוצע קארוק עם מפרט מערכות בטיחות מתקדמות עשיר מזה שנבחן איתו – אולם הציון על תפקוד המערכות שכן היו ברכב המבחן (בלימת חירום אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל והתרעה על אי שמירת מרחק) הוא הנמוך ביותר מבין הדגמים בסקירה זו.
המחיר המופיע בכותרת מתייחס לגרסה הידנית; מחירה של גרסה אוטומטית מתחיל ב-136,000 שקל.
קיה סטוניק – מ-108,000 שקל
מערכות המוצעות באופן תקני בלימת חירום אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל, התרעה על אי שמירת מרחק, התרעת סטייה מנתיב ותיקון, עמעום אורות אוטומטי
מערכות נוספות אין
מבחן בטיחות (2017, עם 'חבילת בטיחות') 5 כוכבים; מבוגרים 93%; ילדים 84%; הולכי רגל 71% מערכות בטיחות 59%
ביולי 2018 הושק בישראל רכב הפנאי הקטן, סטוניק, עם מפרט אבזור בטיחותי מלא ותקני (ללא תלות בגרסה/רמת גימור) המזכה אותו בדירוג הבטיחות המרבי של Euro NCAP.
קיה נירו – החל מ-139,000 שקל
מערכות המוצעות באופן תקני בלימת חירום אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל, התרעה על אי שמירת מרחק, התרעת סטייה מנתיב ותיקון, בקרת שיוט אדפטיבית
מערכות נוספות אין
מבחן בטיחות (2017) 5 כוכבים; מבוגרים 91%; ילדים 80%; הולכי רגל 70%; מערכות בטיחות 81%
קיה נירו, הדגם ההיברידי שבנוסף לחיסכון בדלק, מצויד במפרט מערכות בטיחות מתקדמות תקני נדיב כבר מראשית דרכו בישראל בנובמבר 2016.
יונדאי קונה – מ-134,000 שקל
מערכות המוצעות באופן תקני בלימת חירום אוטונומית, התרעת אי שמירת מרחק, התרעת סטייה מנתיב ותיקון, ניטור שטחים מתים, התרעה על תנועה חוצה מאחור
מערכות נוספות אין
מבחן בטיחות (2017) 5 כוכבים; מבוגרים 87%; ילדים 85%; הולכי רגל 62%; מערכות בטיחות 60%
יונדאי קונה, רכב הפנאי הקטן, מתמקם במקום החמישי ברשימה זו. יצוין כי קונה הוא בין דגמי הפנאי הקטנים הבטיחותיים ביותר, והוא מהיחידים מסוגו שמציע מערכות בטיחות מתקדמות. מפרט מערכות הבטיחות איתן משווק הדגם בארץ עשיר מזה שאיתו נבחן הדגם במבחני הריסוק.