דגם זה שונה מכל דגמי קיה הנמכרים בישראל בכך שיש לו הנעה אחורית (יש אופציה להנעה כפולה), וההבטחה הדינמית היא הרבה מעבר לכך; אלברט בירמן, מי שהיה סגן נשיא חטיבת M של ב.מ.וו, הוא שאחראי על הצד הדינמי של הסטינגר. על ההופעה הופקד מרכז העיצוב האירופאי של קיה בגרמניה.
לסטינגר תפקיד חשוב בקידום התדמית של קיה, והמותג פונה עימה לקהל חובבי ההגה, השונה מזה המהווה את רוב לקוחותיה. קיה מדווחת על מבחני פיתוח רבים שנערכו לדגם במסלול נורבורגרינג המפורסם בגרמניה.
מה שיש
סטינגר היא מכונית גדולה: בסיס הגלגלים 290.5 ס"מ, אורכה 483 ס"מ ורוחבה 183 ס"מ. המכונית תוצע בארץ בשתי גרסאות מנוע: 2.0 ליטר טורבו שמייצר 256 כ"ס (ב-6200 סל"ד) ו-35.9 קג"מ (1400-4000 סל"ד), 6.1 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש, מהירות מרבית של 240 קמ"ש וצריכה של 12.7 ק"מ/ל'; V6 כפול-מגדשים בנפח 3.3 ליטר המייצר 370 כ"ס (6000 סל"ד) ו-52 קג"מ (1300-4500 סל"ד), עם נתון מרשים של 4.9 שניות ל-100 קמ"ש, מהירות מרבית של 270 קמ"ש וצריכה של 10.1 ק"מ/ל'. לתיבה האוטומטית 8 הילוכים ולדגם אופציה להנעה כפולה עם טורק וקטורי.
בשתי הגרסאות דיפרנציאל מוגבל החלקה, ובגרסת 3.3 ליטר מתלים נשלטים אלקטרונית, אפשרות בחירה בין חמישה מצבי נהיגה ובלמים של ברמבו.
הסטינגר מצוידת בשפע מערכות בטיחות הכוללות בין השאר בלימה אוטונומית, תיקון סטייה, ניטור שטחים מתים מהצד ומאחור, בקרת שיוט אדפטיבית, עמעום אורות ועוד.
גרסת 2.0 ליטר תוצע עם חישוקי "18, תאורת לד חכמה, גג זכוכית, מפתח חכם, בקרת אקלים מפוצלת, מולטימדיה עם צג "8 ומצלמה, ריפוד עור לכל המושבים, ותפעול חשמלי לכיוון ההגה והמושבים הקדמיים.
לגרסת 3.3 ליטר חישוקי "19 וצמיגים במידה שונה מלפנים ומאחור (225/40 ו-255/35 בהתאמה) תצוגה עילית, מערכת שמע של הרמן קרדון, אוורור למושבים הקדמיים, ריפוד מעור נאפה, מצלמות היקפיות, פתיחה/נעילה חשמלית לדלת תא המטען ועוד.
שיווק, מחירים
גדי אונגר, מנכ"ל טלקאר, רואה בסטינגר בעיקר מקדם תדמית למותג קיה, וצפי המכירות עומד על עשרות כלים כאלה.
קיה סטינגר בגרסת 2.0 ליטר מוצעת ב-280,000 שקלים, ואילו מחירה של גרסת 3.3 ליטר הוא 380,000 שקלים.