במגמה הכללית, מתחילת השנה ועד סוף אוגוסט נמסרו 3% פחות מכוניות מאשר בשנה שעברה, עם 212,097 יחידות לעומת 218,158. יונדאי מוסיפה להוביל את השוק, עם צמיחה של 7% ל-32,934 יחידות. חברת האם של קיה מציגה פער נכבד ממנה בישראל, כאשר קיה מסרה 27,862 יחידות השנה, ירידה של פחות ממחצית האחוז לעומת נתוני 2017. עם זאת, באוגוסט קיה רשמה חודש טוב יחסית - והובילה לפני יונדאי (3,518 יחידות מול 3,424 לחברת האם).
במקום השלישי בדירוג היצרניות, ניצבת טויוטה עם 21,537 יחידות - מהן 2,303 באוגוסט. סקודה (עם 1,705 יחידות בחודש החולף) וניסאן (1,322) משלימות את דירוג חמש הגדולות בישראל. באוגוסט, עם זאת, סוזוקי ומיצובישי רשמו הישג מכובד כאשר עקפו את ניסאן עם 1,437 ו-1,362 יחידות בהתאמה.
יוקרה - אודי מגדילה פער
אחרי שדשדשה מעט במקום השני בתחילת השנה, אודי מגדילה את הפער ממרצדס בצמרת יצרניות רכבי היוקרה. אודי מסרה 349 יחידות באוגוסט ו-3,505 מתחילת השנה, לעומת 185 יחידות למרצדס (3,125 בינואר-אוגוסט). ב.מ.וו שלישית באוגוסט והשנה, עם 182 ו-2,512 יחידות בהתאמה. שלוש היצרניות הגדולות רושמות השנה ירידה במסירות של עד 8.5%.
ברשימת חמש הגדולות, וולוו ולקסוס מציגות נתונים אופטימיים יותר: היצרנית השוודית עלתה השנה ב-24% ל-1,187 יחידות, בעוד יריבתה מיפן רשמה צמיחה של 18% ל-1,085 מסירות.