גרסת כלאיים נטענת משקע (פלאג-אין הייבריד) של ב.מ.וו X5 החדש, בשם xDrive45e iPerformance, נחשפה רשמית. היא מחליפה את ה-xDrive40e של הדור הקודם - שהוצעה גם בישראל - ומציעה שיפור משמעותי לטווח הנסיעה החשמלי, 80 ק"מ לעומת 31 בעבר.

גרסת הכלאיים של ה-X5 צפויה להגיע לישראל בסוף שנת 2019, כך נמסר ל"אוטו" מחברת דלק מוטורס, יבואנית ב.מ.וו, מספר חודשים אחרי שיחל שיווק ה-X5 הרגיל בתחילת השנה. בהתאם, לא פורסם עדיין מפרט טכני מלא. אך כבר מהפרטים הראשונים ניכר שב.מ.וו ביצעה צעד משמעותי לפנים ביחס ל-X5 היוצא.

ה-xDrive45e חזק מקודמו - עם הספק מערכת כולל של 394 כ"ס לעומת 313. למרות זאת, הוא מציע תצרוכת דלק עדיפה משמעותית: 47.6 ק"מ לליטר לעומת 30.3, במסלול מעבדה הלוקח בחשבון שימוש בטווח החשמלי. הוא גם מאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש מהר יותר - 5.6 שניות לעומת 6.8 ולמהירות מרבית גבוהה יותר - הן חשמלית (140 לעומת 120 קמ"ש בעבר) והן בכוח הבנזין (235 לעומת 210 קמ"ש).

ב.מ.וו X5 כלאיים נטען: 80 ק


הדגם החדש מצויד במנוע טורבו-בנזין עם שישה צילינדרים ונפח של 3.0 ליטר. יחידת הכוח הזו מציעה הספק מרבי של 286 כ"ס (245 ב-xDrive40e היוצא). נתונים בנוגע לקיבולת מצברי הליתיום-יון, זמני טעינה וכוח המנוע החשמלי לא פורסמו. ה-X5 ההיברידי מצויד בתיבת שמונה הילוכים אוטומטית והנעה כפולה.

ב.מ.וו X5 כלאיים נטען: 80 ק


פרטים נוספים על ה-X5 xDrive45e iPerformance צפויים להתפרסם בשנה הבאה. שיווקו בישראל יחל בסוף 2019, כך שניתן להעריך שמסירות ראשונות בפועל יבוצעו בינואר 2020.