ציפיות
קרקס הגרנד פרי הגיע למירוץ הלילה המרהיב שנערך באזור מרינה בי במדינה הקטנטנה. כיוון שמדובר במירוץ רחובות שקשה לעקוף בו, למקצה הדירוג חשיבות גדולה ביותר. הציפייה הייתה שפרארי ורד בול תהיינה חזקות ממרצדס, שהתקשתה בשנים האחרונות על המסלול הצר והאיטי.
ואכן, בהקפות האימונים זה נראה כך, אבל במקצה הדירוג היה המילטון על הגובה והצליח לייצר את מה שהגדירו בקבוצה כ"הקפה אפית", וזו הדהימה את כולם. וורסטפן ברד בול הגיע למקום השני ואילו פטל המאוכזב נאלץ להסתפק במקום השלישי.
מירוץ לילה
בזינוק הצליח פטל לעבור את וורטספן לפני שתאונה בין שתי מכוניות פורס אינדיה גררה הוצאת מכונית קוצבת, אירוע שהוא כמעט שגרתי בסינגפור. הסדר בחוד לא השתנה אחרי ההזנקה מחדש, אבל פרארי הימרה ונכנסה להחלפת צמיגים ראשונה ובחרה בצמיגים האולטרה רכים כדי לאפשר קצב גבוה.
הבעיה בהחלטה הייתה כפולה; התזמון לא היה מבריק ופטל יצא מאחורי הפורס אינדיה של סרג'ו פרז שעיכב אותו, מעבר לכך, המשמעות הייתה שפטל יצטרך משלב מסוים לשמור על הצמיגים אם לא ירצה להיכנס להחלפה נוספת – ובסינגפור, כאמור, קל לאבד מקומות וקשה להחזיר אותם. והיו לפטל עוד בעיות, כמו למשל ניהול המירוץ הטוב יותר של רד בול, שהצליחה להחזיר את וורסטפן למסלול אחרי החלפת הצמיגים לפני הפרארי שלו. וורסטפן, כמו המילטון, בחר לעבור לצמיגים הרכים, שהבטיחו עמידות עד סוף המירוץ ולכן לא סבל מהלחץ של פטל.
אבל הבעיה הגדולה של פרארי ופטל בסינגפור הייתה היכולת הבלתי צפויה של מרצדס, שהתחילה בהקפת הדירוג המצוינת של המילטון ונמשכה כך בכל המירוץ. נראה שבפרארי ציפו שבמירוץ עצמו מרצדס תהיה איטית יותר, ולכך התווסף, כאמור, ניהול מירוץ שהיה רחוק מלהבריק.
למעשה, הסכנה היחידה להובלה של המילטון הגיעה באמצע המירוץ. רומן גרוז'אן בהאס וסרגי סירוטקין בוויליאמס שנאבקו זה בזה לא אפשרו לו לעבור אותם בהקפה, למרות שדגלים כחולים הונפו מולם. דבר זה אפשר לוורסטפן לסגור עליו את הפער, ובסופו של דבר גרר גם עונש לגרוז'אן.
עוד צברו נקודות
במקום הרביעי סיים ואטרי בוטס במרצדס השנייה, כשהוא רחוק מפטל, ומאחוריו צמוד קימי ראיקונן בפרארי השנייה; ראיקונן ניסה ללחוץ אך לא הצליח לעקוף. דניאל ריקרדו ברד בול השנייה סיים שישי לפני פרננדו אלונסו שהצליח לגרור את המקלארן למקום השביעי. במקום השמיני סיים קרלוס סיינז ברנו, לפני צ'רלס לקלרק בסאובר וניקו הולקנברג ברנו.
גרנד פרי סינגפור, מרינה ביי, 16.9.18
1. לואיס המילטון – מרצדס
2. מקס וורסטפן – רד בול
3. סבסטיאן פטל – פרארי
4. ואטרי בוטס – מרצדס
5. קימי ראיקונן – פרארי
6. דניאל ריקרדו – רד בול
7. פרננדו אלונסו – מקלארן
8. קרלוס סיינז – רנו
9. צ'רלס לקלרק – סאובר
10. ניקו הולקנברג – רנו
אליפות העולם לנהגים לאחר 15 מירוצים (מתוך 21 מירוצים)
1. לואיס המילטון – 281 נק'
2. סבסטיאן פטל – 241 נק'
3 . קימי ראיקונן – 174 נק'
4 .ואטרי בוטס – 171 נק'
5 .מקס וורסטפן – 148 נק'
אליפות העולם ליצרנים לאחר 15 מירוצים (מתוך 21 מירוצים)
1. מרצדס – 452 נק'
2. פרארי – 415 נק'
3. רד בול – 274 נק'
4. רנו – 91 נק'
5. האס – 76 נק'