הקודיאק RS מצויד במנוע טווין-טורבו דיזל עם ארבעה צילינדרים ונפח של 2.0 ליטר. ליחידת הכוח הספק מכובד של 239 כ"ס, ומומנט מרשים של 50.95 קג"מ בין 1,750 ל-2,500 סל"ד. בסיוע תיבת שבעה הילוכים רובוטית דו-מצמדית והנעה כפולה, הוא מסוגל להאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 6.0 שניות ולמהירות מרבית של 220 קמ"ש.
עיצובית, כהרגלה, סקודה לא הלכה רחוק במיוחד - ולמעט פגושים שונים, חישוקים חדשים ועוד כמה עדכונים קלילים, הקודיאק הספורטיבי לא שונה או בולט יותר מדי בהשוואה לרכב הפנאי המוכר. טוב למי שרוצה את חווית ה"זאב בעור כבש", פחות למי שרוצה לשדך לביצועים שלו גם הצהרה סביבתית.
השינוי הזניח בעיצוב מסביר גם את הדימיון במידות - ל-RS אורך של 470 ס"מ, רוחב של 188 ס"מ, גובה של 168.5 ס"מ ובסיס גלגלים של 279 ס"מ - כמעט זהה לקודיאק רגיל. נפח תא המטען עומד על 600 ליטר בגרסת חמישה מושבים ו-231 בגרסת שבעה.
אז שיא בנורבורגרינג יש, אבל מה עם יכולת שטח? נתוני סקודה מצביעים על כך שלהרפתקאות על סלעים, כנראה תצטרכו לבחור ברכב אחר: מרווח הגחון אמנם סביר עם כמעט 20 ס"מ, אך זוויות הגישה (19.3), מעבר (21.7) ונטישה (23.5) צנועות. מצד שני, עם כאלו ביצועים - למה בכלל לרדת מהכביש?