חגי תשרי לא עשו חיים קלים לשוק הרכב הישראלי. נתונים שמפרסם איגוד יבואניות הרכב, מגלים כי בחודש ספטמבר - שכלל מספר ימי עבודה נמוך בהשוואה לחודש המקביל אשתקד - נמסרו רק 12,883 מכוניות. זהו אחד הנתונים הנמוכים ביותר מזה שנים בשוק הישראלי, וירידה של 35% לעומת 19,990 מכוניות בספטמבר אשתקד (סוכות 2017 נערך באוקטובר). 

מתחילת השנה הירידה מתחזקת, ועומדת כעת על 6% (3% בלבד בחודש שעבר), עם 224,980 יחידות בינואר-ספטמבר לעומת 238,148 אשתקד. יונדאי ממשיכה להוביל בראש הטבלה עם 34,396 מכוניות (4%+), למרות חודש ספטמבר חלש בו הסתפקה במקום השלישי (1,462 יחידות, אחרי קיה עם 1,666 וטויוטה עם 1,850).

מבין עשר היצרניות הגדולות, מיצובישי ממשיכה להציג את הצמיחה המרשימה ביותר - 19% מתחילת השנה ל-11,206 מכוניות. גם סיאט רושמת צמיחה נאה של 13% ל-7,377 יחידות.

חגי ספטמבר נגד שוק הרכב הישראלי: צניחה של 35%


המכונית הנמכרת ביותר בישראל השנה היא עדיין יונדאי איוניק (9,073). זו אחת מתוך שש מכוניות של הקונצרן הקוריאני מתוך עשר הנמכרות בישראל. למעשה - יונדאי וקיה נמצאות בכל אחד מששת המקומות הראשונים. טויוטה מחזיקה במקומות השמיני והעשירי, מיצובישי תשיעית עם האאוטלנדר והאירופאית היחידה מבין עשר הגדולות היא סקודה אוקטביה.

וביוקרה - עדיין אודי
למרות שב.מ.וו הייתה יצרנית מכוניות היוקרה הנמכרת ביותר בישראל בספטמבר (173 יחידות), אודי ממשיכה להוביל בטבלה השנתית - עם 3,675 יחידות, לפני מרצדס עם 3,246 (כולל מסחריות) וב.מ.וו עם 2,685.

חגי ספטמבר נגד שוק הרכב הישראלי: צניחה של 35%


גם וולוו ראויה לציון. בספטמבר יצרנית הרכב השוודית רשמה 120 מסירות, רק אחת פחות ממרצדס שהייתה שלישית עם 121 יחידות (כולל 20 מסחריות).