ה-GT זוכה לסממני עיצוב חיצוניים שיבדלו אותה מ"סתם" פורטה אחרת – חזית אגרסיבית יותר למראה, חישוקים גדולים בעיצוב ייחודי ("18), פגוש בעיצוב חדש מאחור ועוד. גם תא הנוסעים זוכה למספר נגיעות כמו שלל תגי GT, גלגל הגה קטום, מושבי עור ספורטיביים ועוד.
בעוד הפורטה האמריקאית מוצעת עם מנוע בנזין אטמוספרי ותיבה רציפה (2.0 ליטר ו-147 כ"ס), לגרסה החדשה מנוע בנזין מוגדש בנפח 1.6 ליטר המפיק 201 כ"ס ו-26.9 קג"מ, וזה משודך לתיבת שישה הילוכים ידנית או שבעה הילוכים רובוטית דו-מצמדית. מתכון דומה לגרסת ה-GT החמימה של קיה סיד האירופאית שהוצגה בתערוכת פריז.
בקיה לא נכנסים לפרטים, אבל מספרים גם על כיול חדש למתלים ולהיגוי, מוטות מייצבים עבים יותר, בלמי דיסק גדולים יותר ועוד.
מטלקאר, יבואנית קיה לישראל, נמסר כי שיווק הדור החדש של קיה פורטה צפוי להתחיל במחצית השניה של שנת 2019, אך בשלב זה אין כוונה לייבא את גרסת ה-GT.