שוק הרכב הישראלי רשם התאוששות קלה באוקטובר, עם עלייה של כמעט 8% במסירות לעומת אוקטובר אשתקד - 21,356 מכוניות. אלא שבהתחשב בכך שאוקטובר השנה, בניגוד לאשתקד, היה נטול חגים (למעט חג הבחירות המקומיות), ההתאוששות לה ציפו אחרי ההתרסקות בספטמבר לא הגיעה, לפחות לא בשיעור המצופה.

מראשית השנה ועד סוף אוקטובר, נמסרו בישראל 257,997 מכוניות, ירידה של 5% לעומת הנתון המקביל אשתקד. זהו שיפור של אחוז אחד בלבד מהירידה שנרשמה בינואר-ספטמבר (6%). לכן גם לא מפתיע לגלות ששבע מתוך עשר היצרניות הגדולות בישראל, רושמות השנה ירידה במסירות או דריכה במקום.

יונדאי מובילה בדירוג השנתי, אם כי באוקטובר (2,845 יחידות) הפסידה שוב ליריבתה מבית, קיה (3,380 מסירות). טויוטה מסתפקת במקום השלישי עם חודש חלש יחסית (1,900 יחידות). סקודה רביעית עם 1,534 יחידות וניסאן סוגרת את חמש היצרניות הגדולות עם 1,227 יחידות באוקטובר.

21,000 מכוניות באוקטובר: לא ההתאוששות לה ציפינו


בין יצרניות היוקרה, אודי מובילה השנה עם 3,907 יחידות - ירידה של 12% לעומת נתוני עשרת החודשים הראשונים של 2017. מרצדס שנייה עם 3,460 יחידות, כולל מסחריות (5%-), ואילו ב.מ.וו - שהובילה באוקטובר עם 348 מסירות (232 לאודי ו-214 למרצדס) - ממוקמת שלישית בדירוג השנתי. בלי המסחריות במרצדס (360 יחידות), הפער השנתי בינה לבין ב.מ.וו עומד כעת על 77 יחידות בלבד.

21,000 מכוניות באוקטובר: לא ההתאוששות לה ציפינו