ה-3008 מצטייד במנוע 1.6 ליטר מחוזק עם 180 כ"ס ו-25.5 קג"מ ב-1,650 סל"ד (לעומת 165 כ"ס ו-24.5 קג"מ ב-1,400 סל"ד עד כה). תיבת שמונה הילוכים אוטומטית במקום שישה משלימה את השדרוג. זוהי יחידת כוח ממנה התרשמנו לראשונה בהשקת פיג'ו 508 החדשה והיא תגיע לרוב הדגמים של היצרנית שמצוידים כיום במנוע ה-1.6 ליטר 165 כ"ס - כולל האח הגדול של ה-3008, פיג'ו 5008.
הגרסה החדשה מאיצה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 8.8 שניות ולמהירות המרבית של 219 קמ"ש (8.9 שניות ו-209 קמ"ש בעבר). תצרוכת הדלק הממוצעת בתנאי מעבדה, לפי תקן ה-WLTP החדש, עומדת על 17.9 ק"מ לליטר והרכב שיפר עמדות לקבוצה 4 בדירוג הירוק (7 בגרסה הישנה).
הגרסה החדשה תוצע תחילה רק ברמת הפרמיום המהודרת יותר, שקיבלה עם העדכון גם פתיחה חשמלית לדלת תא המטען. בעתיד הקרוב תגיע חטיבת כוח זו גם לרמת האקטיב. המחיר עלה ב-4,000 שקל ל-184,000 (התייקרות מצטברת של 9,000 שקל מאז הושק כאן הפרימיום לראשונה ב-2016).