הפורסטר החדש מעט גדול יותר מבעבר, עם אורך של 462.5 ס"מ (1.5+). בסיס הגלגלים (267 ס"מ) צמח בשלושה ס"מ והרוחב בשניים (181.5). הרכב גם נמוך בחצי ס"מ (173) ונפח תא המטען גדל ב-15 ליטר ל-520 ליטר. מרווח הגחון נותר דומה (22 ס"מ), אך זוויות הגישה והנטישה מעט פחות טובות מבעבר.
מתחת למכסה המנוע תמצאו גרסה חדשה למנוע הבוקסר, בנפח 2.5 ליטר, ושמצוידת בהזרקה ישירה (2.0 ליטר בעבר). ההספק עומד על 182 כ"ס והמומנט על 24.3 קג"מ ב-4,400 סל"ד (150 כ"ס ו-20.2 קג"מ ב-4200 סל"ד בעבר). לרכב תיבת רציפה עם שבעה "הילוכים" מתוכנתים ואפשרות לתפעול ידני מההגה.
השיפור בביצועים משמעותי, עם האצה מעמידה ל-100 קמ"ש ב-9.3 שניות ומהירות מרבית של 207 קמ"ש (11.8 שניות ו-192 קמ"ש בעבר). תצרוכת הדלק הממוצעת בתנאי מעבדה עומדת על 12.2 ק"מ לליטר, והציון הירוק 12.
הפורסטר החדש מוצע בשתי רמות גימור: "X" שמחירה 180,000 שקל ו"ספורט" (200,000). לשתיהן חבילת מערכות בטיחות מתקדמות שמכונה בסובארו "אייסייט" (EyeSight, ראייה). זו כוללת בלימת חירום אוטונומית בנסיעה קדימה ואחורה, התרעת סטייה מנתיב עם סיוע אקטיבי, וברמת ספורט גם התרעת רכב בשטח מת מהצד ומאחור, התרעה על רכב עוקף ועמעום אור גבוה אוטומטי.
לספורט גם בלמים גדולים יותר מלפנים ובקרת מצבי ניהוג עם מצב "ספורט". בשתי הגרסאות הבחירה במצבי הניהוג לשטח מבוצעת באמצעות חוגה מאחורי הבורר. רמת ה-X מצוידת בבקרת שיוט אדפטיבית, חישוקי "17, תאורת לד, מפתח חכם, מערך מולטימדיה עם מסך "6.5 ומצלמת נסיעה לאחור, בקרת אקלים ותפעול חשמלי לכיוון המושבים.
לרמת הספורט תוספות קוסמטיות, כמו שילובי גוונים כתומים בחלקים חיצוניים (גגון, פגוש קדמי, מפתנים ועוד) ופנימיים (תפרים, חלקי ריפוד, מסגרות פלסטיק ועוד), ושילוב גוון שחור בדלת תא המטען. היא כוללת בנוסף חישוקי "18, תאורה אדפטיבית עוקבת פניה, חלון גג, פתיחה חשמלית לדלת תא המטען, מסך "8, ספסל אחורי מתכוונן ופתחי אוורור מאחור.
מסמל"ת נמסר עוד כי הפורסטר החדש לא יוצע עוד בגרסה ידנית, וגם דגם הבסיס שעלה 170,000 שקל בוטל. נכון לעתה אין גם גרסת טורבו באופק.