הדור השני של הקופה ארבע דלתות (למעשה סדאן עם גג מעט נמוך מהמקובל) יתחרה הפעם גם באחות מבית - מרצדס A-קלאס סדאן, שבניגוד להבדל המובחן יחסית בין ה-CLS ל-E-קלאס למשל, נראית קרובה למדי לאחותה ה"מהודרת". מבט בוחן עם זאת, ימצא לא מעט הבדלים - החל ביחידות תאורה שונות, פגושים, דלת תא מטען ועד לעיצוב חלונות צד שונה. שתיהן חולקות פלטפורמה ומנועים יחד עם ה-A-קלאס האצ'בק, ובקרוב גם גרסת סטיישן של ה-CLA (שוטינג ברייק).
ה-CLA מציגה אורך של 469 ס"מ (464 בדור היוצא), רוחב של 183 ס"מ (לעומת 178) וגובה שנותר ללא שינוי - 144 ס"מ. בסיס הגלגלים צמח בשלושה ס"מ ל-273. למרות העיצוב הדומה, ה-CLA ארוכה מה-A-קלאס סדאן ב-14 ס"מ, רחבה בשלושה ונמוכה בכמעט ס"מ. בסיס הגלגלים של שתיהן זהה.
מרצדס מבטיחה שיפור למרווח בתא הנוסעים, כמו גם שטח העמסה רחב ועמוק מבעבר, ועם פתח גדול משמעותית (פער של 26 ס"מ). למרות זאת, שינוי מבנה תא המטען דווקא הוביל לירידה של 10 ליטר בנפח הכולל, כעת 460 ליטר.
ה-CLA השנייה מאז הדגם יצא לדרך ב-2013, מאמצת את סייעת "MBUX" של מרצדס, מערכת שמאפשרת פקודות קוליות בשפה טבעית, בדומה לאלכסה של אמזון. המערכת מאפשרת הפעלת מערכות שונות של הרכב וקבלת מידע על נושאים שונים - כולל מסעדות, אתרי תיירות וכיד הדמיון הטובה. מרצדס מבטיחה כי המערכת ב-CLA מתאפיינת בהבנה טובה יותר של פקודות, גם אם השאלה "מסובכת".
בנוסף, המכונית החדשה מציעה אפשרויות התאמה אישית לתפריטים ופקודות בהתאם לנהג, זיהוי פקודה מנהג ונוסע ובהתאם הפעלת מערכת שמתאימה למושב ממנו הגיעה, וגם תאורה דינמית. זו מזהה תנועות ידיים, למשל יד ימין של הנהג שנשלחת לעבר חפץ שנמצא על מושב הנוסע, ומפעילה תאורה ממוקדת לאזור, כדי לסייע במציאתו.
בתחום הבטיחות, ה-CLA מצטיידת (בתוספת תשלום) בכמה מהמערכות האקטיביות של ה-S-קלאס, כולל בקרת שיוט אדפטיבית שנעזרת במידע ממפות ו-GPS, כדי להתכונן לצמתים, פניות וכיכרות - כך שלמעשה הנהג לא צריך לשלוט במהירות הנסיעה בתנאים מסוימים, גם אם המהירות המותרת או המתאימה לאופי הדרך יורדת.
מתחת למכסה המנוע, תמצאו כאמור את אותם מנועי השלושה וארבעה צילינדרים המוכרים מה-A-קלאס. באירוע ההשקה, מרצדס הציגה את ה-CLA בגרסת ה-250, לה מנוע 2.0 ליטר ארבעה צילינדרים עם מגדש טורבו ו-225 כ"ס. בהמשך צפויות גרסאות נוספות, כולל יחידת 1.3 ליטר במספר הספקים, תיבות שישה הילוכים ידנית ושבעה הילוכים רובוטית והנעה קדמית או כפולה.
שיווק מרצדס CLA החדשה יחל באירופה במאי. מחברת כלמוביל, יבואנית מרצדס, נמסר כי הדגם צפוי בישראל לקראת אמצע 2019. נכון לעתה נראה כי בעוד הקופה ארבע דלתות תגיע אלינו, הסיכוי שנראה את השוטינג ברייק לצידה קלוש.