בנוסף, נכריז גם על הדגם המוביל בכל קטגוריה, וכאן ייבחר הדגם מבין כל הדגמים בקטגוריה שנבחנו על-ידי אוטו, לאו דווקא השנה.
עד יום האירוע, נעלה כאן סדרת סקירות בהן יוצגו חמשת הדגמים הבולטים מכל קטגוריה. בסקירה הנוכחית נציג את חמשת הדגמים הבולטים בקטגוריית דגמי הפנאי הבינוניים של מותגי היוקרה.
אלפא רומיאו סטלביו
רכב הפנאי הראשון של אלפא רומיאו מצטיין ביכולות הדינמיות, בהופעה, בביצועים ואפילו בתמורה לכסף. מצד שני, הסטלביו אינו מתעלה בנוחות הנסיעה, ובמקרה זה יש מחיר ליכולת הדינמית, עבור מי שזה חשוב לו ברכב פנאי.
בעד: עיצוב חיצוני מרשים, ביצועים טובים, יכולת דינמית
נגד: איכות גימור, הנדסת אנוש, נוחות נסיעה
ב.מ.וו X3
הדור השלישי של ב.מ.וו X3 מציג ההופעה שמרנית וטכנולוגיה מוכרת. ובכל זאת, במבחן ההשוואתי הרשים ה-X3 בשילוב של ביצוע מלוטש והרמוני, איכות נסיעה מעולה ויכולת דינמית מצוינת.
בעד: נוחות נסיעה, התנהגות כביש, ביצועים (ב-3.0 ל')
נגד: אין גרסה היברידית
וולוו XC60
הדור השני של וולוו XC60 – אוטו השנה של ישראל, 2018 – משלב רמת בטיחות גבוהה ביותר, איכות נסיעה טובה, הוא מתומחר היטב – והגרסה ההיברידית נטענת-רשת מציעה ביצועים יוצאי דופן, וגם תנועה על חשמל בתנועה עירונית ואף מחוצה לה.
בעד: נראות, בטיחות, תמורה; ביצועים בגרסה ההיברידית
נגד: הנדסת אנוש, עידון
יגואר F-פייס
יגואר F-פייס הוא רכב הפנאי הבכיר של יגואר. כצפוי וכנדרש מדגם של יגואר, ההופעה מושכת והיכולת הדינמית גבוהה. עם זאת, איכות הגימור ומפרט האבזור אינם מתעלים ותג המחיר גבוה ביותר.
בעד: נראות, בטיחות, יכולת דינמית
נגד: איכות גימור, אבזור, מחיר
פורשה מקאן
רכב הפנאי של פורשה נבחן לפני זמן, אבל היכולת הדינמית שלו עדיין בצמרת ורמת הביצוע שלו גבוהה ביותר. לאחרונה עבר פורשה מקאן מתיחת פנים ראשונה.
בעד: נראות, יכולת דינמית, איכות, מוניטין
נגד: מחיר, ותק