שינויים רגילים, גרסה חדשה
בשינויים בחוץ, כמקובל, פגושים ויחידות תאורה מחודשים מלפנים ומאחור. סביבת הנהג חודשה אף היא, ולספורטאז', בין השאר, מסך מולטימדיה מקורי בגודל "8 עם תאימות למערכות ההפעלה אפל קארפליי ואנדרואיד אוטו.
הבשורה החשובה עם תחילת שיווק הספורטאז' המחודש היא שינוי מקיף במבחר הגרסאות הנמכרות בארץ. החשוב שבהם הוא הפסקת יבוא גרסת 1.6 ליטר בנזין, שמחירה הזול היה הבסיס למהפך המחירים בשוק המקומי בתחום רכבי הפנאי. לגרסה שתחליף אותה מנוע בנפח דומה, אך כאן מדובר בטורבו-דיזל המייצר 136 כ"ס ומשודך לתיבת שבעה הילוכים רובוטית דו-מצמדית; למנוע הבנזין הפורש תיבת שישה הילוכים אוטומטית.
גם הפעם מדובר במהלך לא שגרתי, מכיוון שרוב המכירות הן של גרסאות בנזין (גם כי גרסאות הדיזל יקרות יותר). בכל אופן, מנוע הדיזל החדש עדיף בהרבה על ה-1.6 בנזין הפורש; ההספק, 136 כ"ס גדול ב-4 כ"ס, אך המומנט שלו, 32.6 קג"מ ב-2,000 סל"ד – יוצר פער עצום מול 16.4 קג"מ ב-4,850 סל"ד בבנזין. הביצועים טובים יותר, 11.8 שניות ל-100 קמ"ש ו-180 קמ"ש בהשוואה ל-12.1 שניות ו-170 קמ"ש, צריכת הדלק היא 21.3 ק"מ/ליטר (טוב בהרבה מאשר 13.7 ק"מ/ליטר בבנזין הפורש).
בראש ההיצע תעמוד גרסת 2.0 ליטר – 155 כ"ס, 19.6 קג"מ, 11.1 ש' ל-100 קמ"ש, 181 קמ"ש, 11.9 ק"מ ל' – וזו תוצע בשתי גרסאות גימור. לשתי הגרסאות ציון 14 בדירוג הירוק. יבוא גרסת 1.6 ליטר טורבו-בנזין צפוי להתחיל רק לקראת אמצע השנה.
בטיחות, אבזור, מחירים
האבזור הבטיחותי עודכן, ובכל הגרסאות בלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל, תיקון סטייה מנתיב, עמעום אוטומטי ועוד. גרסת הדיזל תוצע ברמת הגימור 'אורבן', וזו כוללת חישוקי "16 חדשים, מולטימדיה מקורית חדשה עם צג "8, מצלמה מקורית, חיישני חניה אחוריים, בקרת אקלים מפוצלת ועוד. ל-2.0 ליטר 'אורבן' חישוקי "17 ואילו ל-2.0 ליטר 'טופ אורבן' גם גג זכוכית ובלם חנייה בתפעול חשמלי.
עדכון רמות הגימור הביא לכך שמחירי הספורטאז' מרוכזים כעת בסביבה זולה ותחרותית יותר, הגם שמחירו ההתחלתי עלה (ביחס לגרסת ה-1.6 החלשה יותר שהוצעה קודם).
המחירים
ספורטאז' 1.6 ליטר דיזל 'אורבן' - 150,000 שקלים
ספורטאז' 2.0 ליטר 'אורבן' - 146,000 שקלים
ספורטאז' 2.0 ליטר 'טופ אורבן' - 156,000 שקלים
גדי אונגר, מנכ"ל טלקאר, אמר בחשיפת הדגם המחודש שהציפייה של קיה היא להמשיך ולהוביל עם הספורטאז' את המכירות בתחום רכבי הפנאי. אונגר מקווה כי יחד עם הנירו, טלקאר תחזיק בקרוב לרבע מכלל מכירות פלח הפנאי הקומפקטי בישראל.