בשקלול חטיבת המסחריות של קונצרן פולקסווגן, טרייטון, הגרמנים טוענים להובלה עולמית כיצרנית כלי הרכב הגדולה ביותר - 10.83 מיליון יחידות. טויוטה ממוקמת שלישית בכל מקרה עם 10.59 מיליון (כולל מכירות משאיות הינו), או 10.39 מיליון מכוניות נוסעים בלבד.
סוכנויות הידיעות רויטרס ובלומברג מדווחות כי ניסאן מכרה 5.65 מיליון מכוניות, ירידה של קרוב לשלושה אחוזים בהשוואה לנתוני 2017. מיצובישי נסקה ב-18% ל-1.22 מיליון מכוניות, ואילו רנו עלתה בשיעור קל יותר של כשלושה אחוזים ל-3.88 מיליון. רנו-ניסאן-מיצובישי לא מייצרת משאיות כבדות, בניגוד ליריבותיה הקרובות טויוטה ופולקסווגן.
מיצובישי הצטרפה לקונצרן רנו-ניסאן ב-2016, לאחר שנקלעה למשבר. הקונצרן היפנו-צרפתי נמצא כולו במערבולת של חשדות פליליים המופנים כלפי היו"ר לשעבר, קרלוס גוהן, שרק לאחרונה ויתר על תפקיד הניהול ברנו בלחץ הדירקטוריון, וחודשים לאחר שהאשמות בשחיתות נגדו הובילו לפיטוריו מתפקיד הניהול בניסאן ומיצובישי.
בפולקסווגן מנגד מקווים כי ב-2019, דגמים חדשים דוגמת הטי-קרוס (פנאי קטן), סיאט טראקו (פנאי קומפקטי שבעה מושבים) ואודי Q3 החדש יסייעו להגדיל את המכירות. אודי גם תחל בשיווק רכב חשמלי ראשון (אי-טרון, גם בישראל) בשבועות הקרובים.
בטויוטה בונים על צמיחה במכירות השנה תודות לקורולה החדשה, ששיווקה מתחיל בימים אלה ושתגיע לישראל בקרוב. גם עדכון לפריוס אמור לעורר את המכירות של הדגם המצליח. למרות כל אלו, טויוטה לא צפויה לחזור למקום הראשון במכירות העולמיות, עם תחזית ל-2019 של 10.79 מיליון כלי רכב כולל משאיות.