בכלל השוק, ינואר נפתח חלש במעט ביחס לחודש המקביל אשתקד. למרות צמיחה בקרב חמשת המותגים הגדולים - יונדאי, קיה, טויוטה, סקודה ומיצובישי - השוק התכווץ בכאחוז ל-38,475 יחידות, לעומת 39,019 אשתקד.
יונדאי פותחת את 2019 במקום הראשון, עם צמיחה של 10% לעומת ינואר 2018. קיה שנייה עם צמיחה של 14%, לפני טויוטה שצמחה בשיעור דומה וסקודה עם זינוק של כמעט 28%. צמיחה נאה רושמת גם מיצובישי עם כ-11%.
ירידות חדות של בין 24% ל-29% נרשמו בפתיחת השנה בחמישייה השנייה - מאזדה, ניסאן, סוזוקי ורנו, ורק הונדה שהתברגה עשירית נהנתה מעלייה נאה של כ-21%. סיאט שבמקום ה-11 פתחה עם עלייה של 14.5%, סיטרואן אחריה עם שיפור של 15.5% ופיג'ו במקום ה-13 עם צמיחה של 6%. מותג אופל, ששייך לקבוצת פיג'ו ולאחרונה הוכרז כי זכיונו יאוחד בתוך מספר חודשים עם המותגים הצרפתיים תחת לובינסקי, קרס בינואר בכ-41% והסתפק במקום ה-26.
בפלח היוקרה כאמור 2019 נפתחה רע למדי, עם קריסה של 39% במרצדס - שעם 655 יחידות (בניכוי מסחריות) הצליחה לשמור על המקום הראשון לפני אודי (654). מרצדס פתחה גם את 2018 בהובלה ובפער גדול יותר, אך לא הצליחה לשמור עליה בתום השנה. יהיה מעניין לראות אם השנה יחול מהפך בצמרת או שאודי שוב תנצח.
מבין המותגים הקטנים יותר, וולוו רשמה זינוק מרשים של כמעט 50%, בעוד לקסוס מסרה כמעט פי 3 בהשוואה לינואר 2018.