קיה סטוניק, רכב הפנאי הקטן של היצרנית, נכנס לסגמנט תחרותי שצומח בקצב גבוה עם שלל דגמים חדשים ממזרח ומערב. בקטגוריה הזו העיצוב מדבר – וכאן הסטוניק פוגע בול. ההופעה החיצונית חיננית ביותר, במיוחד אם בוחרים בצביעה דו-גוונית שלוקחת את ההופעה של סטוניק צעד אחד קדימה.
סטוניק מבוסס, כמו מרבית חברי הקבוצה, על הסופרמיני של היצרנית (ריו), אך בניגוד אליה מגיע עם יחידת הנעה עדכנית ומוצלחת – מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.0 ל' שמפיק 120 כ"ס ותיבה אוטומטית-רובוטית דו-מצמדית עם שבעה יחסי העברה. הצמד מנפק ביצועים טובים ושומר על צריכת דלק נמוכה.
הקלף האחרון בשרוול של סטוניק הוא התמורה למחיר. מחירו ההתחלתי של סטוניק נמוך ביחס למקובל בקטגוריה, והגרסאות המאובזרות מגיעות לאזורי המחיר המקובלים – אך עם רשימת ציוד נאה ומערך בטיחותי עשיר ומקיף.
בנוסף, לסטוניק בונוס שממש לא ציפינו לגלות ברכב שכזה – רכב פנאי להזכירכם – הוא מהנה לנהיגה בכביש המפותל, ובכלל.
לסיכום, רכב הפנאי הקטן הזה מוצע במחיר נמוך יחסית, פרט לכך שהוא חינני למראה בחוץ ובפנים, פרט לכך שהוא מבצע היטב, גם כיף לנהוג בו. כל זה הוביל אותנו לבחור בקיה סטוניק כרכב הפנאי הקטן הנבחר של מגזין אוטו לשנת 2019.