מותג היוקרה היפני הגיע לישראל באופן רשמי בשנת 2006. ועתה, בשנת 2019, הוא בהחלט ראוי לתואר 'מותג השנה' מטעם מגזין 'אוטו' הן בזכות פעילותו העולמית, ובוודאי בזכות הפעילות בשוק הישראלי.
בהקשר הגלובלי עברה על לקסוס שנה עמוסה לטובה - היצרנית היפנית שאופיינה במכוניות צנועות מראה סיימה מהפך עיצובי למגוון המלא של הדגמים אותם היא מייצרת. לקסוס של היום היא מכונית בולטת בנראות, וזה נאמר לחיוב כמובן, ראו ערך לקסוס LC המרהיבה. עוד שווה להזכיר כי לקסוס ES נבחרה ע"י ארגון יורו NCAP כאחת המכוניות הבטיחותיות ביותר בשנת 2018.
בהקשר המקומי היה עמוס לא פחות, אולי אפילו יותר, עם שלל השקות - כמעט כל מגוון הדגמים חודש או החולף. בגזרת העדכונים השיקו השנה בלקסוס את לקסוס CT200h המחודשת, לקסוס NX שעבר מתיחת פנים וגרסת שבעה מושבים ל-RX הגדול. בנוסף, לקסוס החלה השנה בשיווק שני דגמים חדשים לגמרי - לקסוס ES, מכונית סלון שמחליפה את GS הוותיקה, ודור חדש לגמרי של לקסוס LS, ספינת הדגל של היצרנית.
בנוסף, חנכה השנה לקסוס ישראל אולם תצוגה ומטה ניהול חדשים שמיקומם בפתח תקווה, דרכם מנהלת לקסוס את פעילותה בישראל. כל המוזכר למעלה הוביל את לקסוס לשנה מוצלחת בישראל עם עלייה של כ-23% במסירות ומיקום חמישי במסירות בתחום היוקרה. מרשים למותג שהתחיל את דרכו המקומית לפני קצת יותר מעשור.
לסיכום, המותג היפני סיים השנה בעולם את מהפך העיצוב שעבר, שהוא דרמטי ביותר ממובן אחד, והוסיף בישראל עלייה מרשימה ביותר במכירות ובהחלט ראוי לתואר 'מותג השנה 2019'.