בדור החדש של ה-ST פורד מציעה מנוע 2.3 ליטר טורבו-בנזין, עם 280 כ"ס ב-5,500 סל"ד ומומנט מרבי של 42.8 קג"מ בין 3,000 ל-4,000 סל"ד. יחידת הכוח משודכת הפעם לתיבת שישה הילוכים ידנית או שבעה הילוכים אוטומטית, בשני המקרים עם הנעה קדמית. נתוני ביצועים לא פרסמו, אך בפורד מעריכים כי ה-ST תוכל להאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך פחות משש שניות.
פורד מציינת כי המנוע החדש מצטייד בטכנולוגיה שתוכננה במקור עבור מכונית העל GT וה-F-150 רפטור, שעיקרה מערכת גדישה שבמצבי הנהיגה "ספורט" ו"מסלול" שומרת על המצערת פתוחה גם במצבים שונים בהם הנהג עוזב את דוושת המצערת - זאת כדי לשמור את מהירות המגדש ולמנוע ירידה חדה בגדישה, שיוצרת "בור" גדישה ופוגעת בביצועים בנהיגה ספורטיבית.
![פורד פוקוס ST חדשה עם 280 כ](/Attachment/Gallery/240733/1612185/_crop_to50_750x750.jpg)
בגרסה הידנית גם תוצע מערכת להתאמת סל"ד - מעין גז ביניים אוטומטי להעברת הילוכים קלה בנהיגה אגרסיבית (פעולה שנהג מיומן עושה עם דוושת המצערת לבדו). מערכת זו תהיה חלק מחבילת שיפורים שמכונה "Performance Pack" (חבילת ביצועים).
![פורד פוקוס ST חדשה עם 280 כ](/Attachment/Gallery/240733/1612181/_crop_to50_750x750.jpg)
ה-ST תוצע גם בגרסה נוספת, רלוונטית עוד פחות לישראל, עם מנוע טורבו-דיזל בנפח 2.0 ליטר ו-190 כ"ס. זו תוצע רק עם תיבת שישה הילוכים ידנית ועם דיפרנציאל ננעל אלקטרונית - למעשה תכונה של בקרת היציבות שבולמת גלגל מחליק, להפחתת תת-היגוי או לוחמת הגה. בדגם הבנזין, ה-ST תציע מצמדים נשלטים הידראולית שמשולבים בתיבת ההילוכים, ומפחיתים העברת כוח לגלגל מחליק (עד להעברת 100% מהכוח לגלגל קדמי אוחז).
![פורד פוקוס ST חדשה עם 280 כ](/Attachment/Gallery/240733/1612178/_crop_to50_750x750.jpg)
המערכת, שפותחה על-ידי בורג-וורנר, מבטיחה זמן תגובה ויעילות גבוהה יותר מזו של דיפרנציאל מוגבל החלקה מכני מסורתי, כך על-פי פורד. עוד בשיפורים הדינמיים: מתלים מתכווננים (אופציה), כיול מתלים חדש עם הקשחה של 20% מלפנים ו-13% מאחור, הנמכה של 10 מ"מ ועוד. יחד עם בלמים משודרגים והיגוי מהיר במיוחד - רק שני סיבובים מנעילה לנעילה - פורד מקווה כי ה-ST תשחזר את מעמדה כאחת מהמשפחתיות הספורטיביות המהנות ביותר לנהיגה.
![פורד פוקוס ST חדשה עם 280 כ](/Attachment/Gallery/240733/1612177/_crop_to50_750x750.jpg)
נכון לעתה לא ידוע מתי תושק בישראל פורד פוקוס החדשה, שהוצגה עוד באפריל אשתקד ומאז מבוששת להגיע לארץ הקודש. גם אם זו תגיע אלינו לבסוף, ה-ST כאמור היא נקודה כואבת ביבואנית, חברת דלק מוטורס, שניסתה ללא הצלחה לשווקה כאן לפני כשש שנים - אם כי אז תיבה אוטומטית לא הייתה זמינה ופגעה ב-ST בישראל מול מתחרותיה העיקריות, פולקסווגן גולף GTI וסיאט לאון קופרה.
מחברת דלק מוטורס לא נמסרה תגובה לגבי תוכניות לשיווק ה-ST בישראל עד למועד פרסום הכתבה.