ה-SQ5 דיזל מצוידת במערכת הנעת כלאיים מתונה, הכוללת מערכת חשמל 48 וולט (בנוסף ל-12 וולט) שמתגברת את מנוע הדיזל. למערכת זו מצבר ליתיום-יון קטן (10 אמפר-שעה) ומנוע חשמלי זעיר (9.5 כ"ס), שמשמש כמעין מגדש חשמלי. בדרך זו ניתן לכפר על השהיית הטורבו של מנוע הדיזל, כמו גם להציע זמני כיבוי מנוע ארוכים יותר בגלישה ועמידה.
בגלישה במהירות של בין 55 ל-160 קמ"ש לדוגמה, מערכת הכלאיים מאפשרת כיבוי מנוע או אגירת אנרגיית הבלימה, לשימוש לסיוע בהאצה ולתפעול מערכות חשמל כמו תאורה ומיזוג. בנוסף, מערכת ה-48 וולט מאפשרת כיבוי מנוע במהירות של 22 קמ"ש ומטה ולזמן ממושך יותר בעצירה. באודי מעריכים כי התרומה שלה לחסכון בסולר עומדת על 0.7 ליטר ל-100 ק"מ, ונוקבים בנתון ממוצע של 14.7 ק"מ לליטר בתנאי מעבדה לפי התקן הישן (NEDC).
למנוע ה-3.0 ליטר (V6) של ה-SQ5 הספק מרבי של 347 כ"ס ומומנט מרשים - 71.3 קג"מ בין 2,500 ל-3,100 סל"ד. בסיוע תיבת שמונה הילוכים אוטומטית והנעה כפולה, גרסה זו מאיצה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 5.1 שניות (5.4 ב-SQ5 בנזין) ולמהירות מרבית של 250 קמ"ש.
גרסת ה-SQ5 דיזל מצוידת במתלים מתכווננים (או מתלי אוויר מתכווננים בתוספת תשלום), ומערכת ההנעה הכפולה שלה מעבירה 60% מהכוח לאחור בנהיגה בתנאים רגילים, ועד 70% לפנים או 85% לאחור בהתאם לצורך. בתוספת תשלום מוצע גם דיפרנציאל אחורי המחלק את הכוח בין הגלגלים האחוריים והיגוי בעל יחס העברה משתנה.
מלבד שינויים אלה, גרסת ה-SQ5 דיזל מציגה כמו אחותה לוגמת הבנזין תגי "SQ5" על המרכב ובתא הנוסעים, עיצוב מעט אגרסיבי יותר (כולל חישוקי "20 או "21), בלמים משודרגים והרבה אבזור - אם כי כולו מרשימת התוספות המוכרת של ה-Q5. מחירו בגרמניה יעמוד עם תחילת השיווק בקיץ הקרוב על החל מ-67,750 יורו (278 אלף שקל לפני מסים בישראל). לפי שעה כאמור לא ידוע מתי יחל השיווק אצלנו, ובאיזה מחיר.