הדירוג כולל בשלב ראשון רק את היעילות של המכוניות בזמן הנסיעה - כלומר כמה דלק הן צורכות ובהתאם כמה זיהום הן פולטות כאשר הן מונעות. בהמשך הבוחנים יבצעו הערכה ושקלול גם של ההשפעה הסביבתית של תהליך הייצור של כל מכונית וגם הערכה להשפעה של מחזור חלקיהן לשימוש נוסף.
בהתאם, בשלב הראשון של המבחנים שפורסם, שולטות המכוניות החשמליות - שלא פולטות זיהום בזמן הנסיעה כלל. ב.מ.וו i3 והגרסה החשמלית של יונדאי איוניק, שנמכרות שתיהן בישראל, דורגו שתיהן בציון חמישה כוכבים מרבי. הבוחנים מדגישים עם זאת כי חישוב ההשפעה הסביבתית הכולל שיבוצע בהמשך - מייצור ועד לגריטה - עשוי לצמצם את הפער בין מכוניות חשמליות למכוניות בנזין ודיזל. הבוחנים גם ישקללו בהמשך את טווח הנסיעה של מכוניות חשמליות לציון הכללי.
בציון ארבעה כוכבים זכתה מכונית המיני הספורטיבית של פולקסווגן, האפ! GTi, בשלושה כוכבים ב.מ.וו X1 בגרסת 20d ומרצדס A-קלאס (A200), ובשני כוכבים פורד פיאסטה עם מנוע 1.0 ליטר. כוכב אחד בלבד ניתן לאודי A7 (גרסת 50 TDI), וולוו XC40 (גרסת T5) וסובארו אאוטבק 2.5 ליטר.
באפס כוכבים זכו פיאט פנדה 0.9 ליטר, פולקסווגן גולף 1.6 ליטר דיזל ופורד פיאסטה 1.0 במפרט תקינה ישן. הבוחנים מעריכים כי לאחר ששלוש המכוניות יוסבו לתקן החדש (Euro 6d-temp במקום Euro 6b), ציונן ישתפר.
חשוב לשים לב כי בניגוד למבחן ה-Euro NCAP, שתוצאותיו רלוונטיות לרוב לחלק ניכר מגרסאות אותו דגם, מבחן ה-Green NCAP תקף רק לגרסת המנוע ותיבת הילוכים הספציפית שנבדקה.
אם יצליח, מיזם ה-Green NCAP עשוי לחולל מהפכה בדרך שבה צרכנים בוחרים מכוניות, ובתעשייה כולה. לפני עידן Euro NCAP, שמספק מידע אובייקטיבי לקונים לגבי בטיחות מכוניתם, יצרניות הרכב הציעו מכוניות ברמת בטיחות נמוכה מאוד.
הפיכת המבחנים לגלויים גרמה להן לשנות את דרכן ולשיפור אדיר בהגנה על נוסעים. בוחני ה-Green NCAP, שמבטיחים מבחנים מחמירים יותר מדרישות התקינה הרגילות לזיהום, מקווים לרשום הישג דומה בתחום זיהום האוויר.