הירידה במסירות לא מבשרת טובות ל-2019, שבחודש אפריל הקרוב תספוג כנראה מכה כואבת בגלל עליית מחירים בעיקר בכלי הרכב העממיים והזולים יחסית. זאת, כתוצאה מהחלטת רשום המסים לשנות את נוסחת המיסוי הירוק, שינוי שיוביל להתייקרות של אלפי שקלים דווקא במכוניות קטנות דוגמת קיה פיקנטו ומשפחתיות, כמו טויוטה קורולה.
גם חודש פברואר חלש לא הצליח לעצור את הקטר של יונדאי, שרשמה 4,467 יחידות בחודש ו-11,388 מתחילת השנה - זינוק של 15%. יריבתה מבית קיה יורדת ב-5% השנה וניצבת במקום השני, טויוטה ירדה בשיעור דומה וניצבת שלישית.
מבין חמש היצרניות הגדולות, סקודה ומיצובישי רושמות צמיחה נאה של 13% ו-9% בהתאמה בהשוואה לינואר-פברואר 2018. בחמישייה השנייה מאזדה מאבדת 22%, ניסאן 17% וסוזוקי עם הירידה הגדולה ביותר השנה מעשר הגדולות - 24%. גם מצבה של רנו לא מזהיר (22%-), בעוד סיאט חזרה למקום העשירי (במקום הונדה בינואר) עם צמיחה של 13%.
מבין יצרניות היוקרה, מרצדס מוסיפה להוביל את הטבלה, לאחר שגם נהנתה מחודש פברואר מוצלח יחסית - 322 מכוניות ו-1,024 מראשית השנה, מהן 110 מסחריות. מדובר עם זאת בצניחה של 25% לעומת החודשיים הראשונים של 2018. אודי נותרת שנייה עם 867 יחידות השנה, יותר משליש פחות מאשתקד. ב.מ.וו איבדה 21% (708 יחידות לעומת 896 אשתקד) ואילו וולוו ולקסוס נהנו מצמיחה של 46% ו-24.5% בהתאמה.