בסיס אחד, שתי גרסאות
בבסיסו של רכב הפנאי פלטפורמת TNGA של טויוטה, המכונה בלקסוס "GA-C", וכאן הוא חולק בסיס גלגלים של 264 ס"מ עם טויוטה C-HR. אנשי לקסוס טוענים כי משקל מרכב מופחת – הודות לאלומיניום בדלתות, בכנפיים, ובמכסה המנוע ולחומרים מרוכבים בדלת תא המטען – אחראי לכך כי ל-UX מרכז הכובד הנמוך בקטגוריה.
הדגם משווק הן עם מנוע הבנזין והן עם מערכת היברידית, אך יוצע רק עם הנעה קדמית. ל-UX מנוע 2.0 ליטר, מדגמי משפחת "A" החדשה, וזה מאופיין במהלך בוכנה ארוך לטובת גמישות, שילוב בין הזרקת דלק ישירה לעקיפה, תזמון שסתומים משתנה חכם, ושליטה חשמלית בשינוי תזמון שסתומי היניקה.
ההספק בגרסה ההיברידית הוא 178 כ"ס ובגרסת הבנזין 171 כ"ס, ומשך ההאצה ל-100 קמ"ש הוא 8.5 שניות ו-9.2 שניות בהתאמה. לראשונה בלקסוס משודכת תיבה רציפה לגרסת הבנזין; התיבה, שפותחה עם אייסין, ייחודית בכך שיש לה הילוך ראשון שהוא מכני.
שלוש רמות גימור, חמישה מחירים
לקסוס UX מוצע בשלוש רמות אבזור – ובכולן, במערכות הבטיחות, בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית בסנכרון עם זיהוי תמרורים, עמעום אוטומטי ועוד. ברמת הגימור 'לקשרי' חישוקי "18, חיישני חניה היקפיים, מפתח חכם, בקרת אקלים, ומולטימדיה עם צג מגע בגודל "7. צג נוסף נמצא בתוך המחוונים המוקרנים שניתנים לשינוי. רמת הגימור 'פרמיום' כוללת בנוסף גג זכוכית נפתח, ריפוד עור, משטח טעינה אלחוטי, מערך שמע משודרג ועוד.
רמת הגימור 'F ספורט' תוצע רק עם חטיבת הכוח ההיברידית, והופעתה אגרסיבית משמעותית. במפרט, בנוסף לנ"ל, תפעול הילוכים ידני, מושבי ספורט עם תפעול חשמלי, צג מולטימדיה גדול יותר ("10.3) ומערך שליטה שונה. המחוונים מוקרנים ושונים, ובמרכזם טבעת גדולה שנעה מימין לשמאל לשינוי התצוגה.
לקסוס UX בנזין 'לקשרי' מוצע ב-205,000 שקלים וב-225,000 שקלים ברמת הגימור 'פרמיום'. הגרסה ההיברידית תוצע ב-228,000 שקלים ל'לקשרי', 248,000 שקלים ל'פרמיום' ואילו 'F ספורט' 265,000 שקלים.
הציפיות והעתיד
דרור גרולניק, מנכ"ל לקסוס ישראל, אמר עם השקת הדגם, כי ציפיות המותג בארץ הן למכור למעלה מ-1800 כלים ב-2019 ויותר מ-2000 ב-2020, ודגם זה אמור להשפיע באופן משמעותי על הגידול במכירות; כידוע, ב-2018 נמכרו 1500 כלים של לקסוס.
גורלניק מוסיף כעת "אנו נערכים לקראת ביקושי שיא לדגם החדש, וצופים כי כל המלאי העומד לרשותנו, כ-500-600 יחידות בשנה הקרובה, יימכר במלואו תוך זמן קצר. הדגם זוכה לביקושים יוצאי דופן בעולם כולו, ולראייה, זמן ההמתנה לדגם זה ביפן כבר עומד על כשנה".