דגם הסטיישן מציע כמובן תא מטען גדול יותר (587 ליטר לעומת 380 בהאצ'בק), זאת תודות למרכב מוארך בחלקו האחורי. כמו ההאצ'בק, הוא מצויד במנוע 2.0 ליטר טורבו-בנזין עם ארבעה צילינדרים, 300 כ"ס ו-40.8 קג"מ.
בשידוך לתיבת שבעה הילוכים רובוטית דו-מצמדית והנעה כפולה, ה-R מאיצה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 4.9 שניות ולמהירות מרבית של 250 קמ"ש. בלמי ברמבו ומתלים ספורטיביים - כולל גם קאמבר של מינוס שתי מעלות מלפנים ומאחור - יסייעו בשליטה בביצועים הללו בנהיגה ספורטיבית.
![שימושיות מהירה: סיאט לאון קופרה R בגרסת סטיישן מיוחדת](/Attachment/Gallery/240830/1613887/_crop_to50_750x750.jpg)
עוד במהדורה החדשה: פתחי אוורור קדמיים בצבע נחושת, צבע שחוזר בחלקים נוספים דוגמת הסמלים וחישוקי ה-"19. לטובת חסכון במשקל יש ספויילר אחורי, בתי מראות צד, חצאיות צד ומפזרי רוח מלפנים ומאחור שיוצרו מסיבי פחמן. בתא הנוסעים תמצאו דוושות אלומיניום ודיפונים לדלתות בעיצוב המדמה סיבי פחמן.
![שימושיות מהירה: סיאט לאון קופרה R בגרסת סטיישן מיוחדת](/Attachment/Gallery/240830/1613883/_crop_to50_750x750.jpg)
שיווק סיאט לאון קופרה ST R מתחיל באירופה בימים אלה. מחברת צ'מפיון מוטורס, יבואנית סיאט לישראל, נמסר כי אין תוכניות לשווקה אצלנו.