29,995 מכוניות עלו לכביש במרץ, זאת לעומת 29,037 בחודש המקביל ב-2018. זהו חודש ראשון מתחילת השנה בו נרשמת עלייה, והירידה השנתית התכווצה ברבעון מ-3.5% בינואר-פברואר, ל-2% בלבד כעת - 92,118 מכוניות לעומת 94,340 ברבעון הראשון של 2018.
המכונית הנמכרת ביותר השנה היא שוב יונדאי איוניק, עם 4,428 יחידות - מהן רק 15 מהגרסה החשמלית. יונדאי i10 במקום השני עם 3,399 יחידות ואילו קיה פיקנטו מסתפקת ב-3,258 מסירות ובמקום השלישי. קיה ספורטאז', הלהיט הגדול של השנים האחרונות, ממוקם רק שביעי בדירוג הדגמים בשל המעבר בין הגרסה הישנה למתיחת הפנים - 2,482 יחידות, הרחק מאחורי אחיו התאום יונדאי טוסון (3,226 יחידות, מקום רביעי). קיה נירו ממוקם חמישי עם 2,881 מסירות.
בדירוג המותגים, יונדאי שוב מובילה עם 4,222 מכוניות במרץ ו-15,610 ברבעון - צמיחה של 5%. קיה הייתה שלישית בלבד במרץ אך שומרת על מקום שני ברבעון עם 3,347 ו-11,175 יחידות בהתאמה (ירידה של 5.5% מאשתקד), ואילו טויוטה רשמה חודש מרץ חזק (4,115 יחידות) וממוקמת שלישית בדירוג הכללי (10,632 יחידות, זינוק של 9%).
את הצמיחה המרשימה ביותר מבין 10 הגדולות רושמת מיצובישי, שמכירותיה עלו כמעט בשליש לעומת הרבעון הראשון של 2018 - 5,666 יחידות מול 4,349. הירידה הגדולה ברבעון שמורה לניסאן, שאיבדה 28% מסתפקת השנה ב-4,500 יחידות (6,221 אשתקד).
ועוד ב-10 הגדולות, שברולט מצליחה להתברג לסוף הטבלה ולהדיח את סיאט למקום 12 (בין פיג'ו במקום 11 לסיטרואן ב-13). יצרנית הרכב האמריקאית רשמה הישג זה למרות דריכה במקום במסירות - 2,727 יחידות ברבעון הראשון של השנה לעומת 2,743 אשתקד.
יוקרה - הובלה שבירה למרצדס
בין יצרניות רכבי היוקרה, מרצדס ממשיכה להוביל את הטבלה בדירוג השנתי - בפער קטן. אחרי שמסרה 319 יחידות במרץ, מרצדס עומדת על 1,340 יחידות ברבעון (1,190 בניכוי מסחריות), לעומת 1,188 לאודי שהובילה במרץ (321 יחידות).
ב.מ.וו ממוקמת שלישית עם 285 יחידות במרץ, לפני לקסוס עם 205 ויצרנית הרכב השוודית וולוו שהסתפקה ב-161 מסירות. בדירוג הרבעון ב.מ.וו שלישית, וולוו רביעית ולקסוס סוגרת את החמישייה המובילה עם הצמיחה הגבוהה ביותר - 27%.