מנוע ה-1.3 ליטר החדש, שפותח על-ידי רנו-ניסאן ודיימלר, מגיע בישראל לדאצ'יה דאסטר. מנוע זה, אותו פגשנו כבר בניסאן קשקאי ורנו מגאן גרנד קופה, יוצע בדאסטר בשתי גרסאות, עם 131 כ"ס או 150 כ"ס, אך רק עם תיבה ידנית. הוא מחליף את מנוע ה-1.2 ליטר טורבו.

עם 131 כ"ס הדאסטר מאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 11.1 שניות ולמהירות מרבית של 191 קמ"ש. תצרוכת הדלק הממוצעת בתנאי מעבדה עומדת על 16.4 ק"מ לליטר והציון הירוק הוא 10.

גרסה זו תשווק ברמת הגימור הבסיסית, "לורט", ומחירה 95,000 שקל. גרסת 150 כ"ס מאיצה ל-100 קמ"ש ב-10.4 שניות, המהירות המרבית 200 קמ"ש, תצרוכת הדלק זהה (16.4 ק"מ לליטר) אך הציון הירוק הוא 11. גרסה זו תוצע ברמת "פרסטיג'" ומחירה 105,000 שקל.

דאצ'יה דאסטר - מנוע חדש בישראל


אין שינויים ברמות הגימור עצמן: ללורט מולטימדיה עם צג "7, ממשק אפל קארפליי, מצלמה וחיישני חנייה. בפרסטיג' גם חישוקי "17, מפתח חכם, מצלמות היקפיות, בקרת אקלים ניטור שטחים מתים ועוד. כבעבר, הדאסטר לא מציע אף מערכת בטיחות אקטיבית שיכולה לסייע במניעת תאונה מעבר להתרעה.