קרוב לשנה אחרי שהציגה את אודי A6 החדשה וכשנה וחצי אחרי הצגת ה-A7 ספורטבק, אודי מרחיבה את היצע מכוניות הסלון עם גרסאות ספורטיביות חדשות. מדובר בדגמי S, כרטיס הכניסה לעולם הספורטיביות של היצרנית.

לפי שעה, דגמי ה-S החדשים מצוידים רק בהנעת כלאיים המבוססת על מנוע טורבו-דיזל. יחידת הכוח העיקרית כאן היא מנוע שישה צילינדרים ב-V בנפח 3.0 ליטר עם 349 כ"ס, שמשודכת למנוע עזר חשמלי שמשמש כמעין מגדש חשמלי עם 9.5 כ"ס. זה נועד להשלים את הכוח עד שהמגדש נכנס לפעולה, כלומר בעיקר לסל"ד נמוך ביציאה מהמקום.

מערכת הכלאיים מצוידת במערכת חשמל 48 וולט ומצבר ליתיום-יון זעיר (10 אמפר שעה), ומסוגלת לדומם את מנוע הבעירה הפנימית לזמן ממושך יותר - עד 40 שניות בשיוט ובעצירה ממהירות גבוהה יחסית של 22 קמ"ש. באודי צופים חסכון של כחצי ליטר ל-100 ק"מ בתנאי אמת, ונוקבים בנתון מעבד ממוצע של 16.1 ק"מ לליטר סולר בגרסת ה-S6 סדאן ו-15.4 ק"מ לליטר ב-S6 סטיישן ו-S7 ספורטבק.

כוח הדיזל: אודי חשפה S6 ו-S7


גרסאות ה-S מצוידות בתיבת שמונה הילוכים אוטומטית והנעה כפולה שמעבירה 40% מהכוח לפנים ו-60% לאחור בשגרה, ועד 70% לפנים ועד 85% לאחור בהתאם לאופי הכביש והנהיגה. יש גם מתלים אדפטיביים עם הנמכה של 20 מ"מ ב-S6 ו-10 מ"מ ב-S7, בלמים משודרגים (עם אפשרות לבלמים קרמיים), והיגוי אחורי שמסיט את הגלגלים האחוריים נגד הכיוון עד 60 קמ"ש לצמצום קוטר הסיבוב ועם הקדמיים מעל 60 קמ"ש לשיפור היציבות.

כוח הדיזל: אודי חשפה S6 ו-S7


עוד בשדרוגים: עיצוב ספורטיבי יותר, חישוקי "20 או "21, תגי "S" על המרכב ובתא הנוסעים ועוד עדכוני עיצוב קלילים. גרסאות ה-S יוצעו כמקובל ברמות האבזור הגבוהות של ה-A6 ו-A7. מחירן בגרמניה עומד על החל מ-76,500 יורו (309,000 שקל). מחברת צ'מפיון מוטורס, יבואנית אודי, נמסר בתגובה לפניית "אוטו" כי לפי שעה אין תוכנית לשווקן בישראל.