קוטה בפו, מנהל המוצר של ה-3 החדשה, אמר בשיחה עם שבועון "אוטוקאר" כי ייצור גרסה ספורטיבית של הדגם החדש נמצא בתכנון, אם כי עוד לא אושר סופית. אם זה יקרה, הדגם הספורטיבי עשוי לעשות שימוש במנוע ה-2.5 ליטר טורבו שמאזדה מציעה בארה"ב, ושמפיק 250 כ"ס ו-43 קג"מ.
בחירה ביחידת הכוח הזו היא לאו דווקא חדשה טובה: לפי שעה המנוע הזה לא מוצע באירופה בכלל, ולא ברור אם מאזדה תצליח להעמיד אותו בדרישות תקינת הזיהום המחמירה ביבשת. במידה ולא תהיה תקינה אירופית, הסיכוי הקלוש ממילא לראות בישראל את ה-3 הספורטיבית יהפוך ל"לא" מוחלט.
בכל מקרה, עד להשקה יש עדיין זמן. בפו העריך באוזני כתב השבועון כי השקת דגם ספורטיבי, אם תהיה, תקרה בעוד כשנה וחצי.
מאזדה 3 החדשה הושקה לאחרונה באירופה עם שני מנועים. הרלוונטי לישראל הוא הסקאייאקטיב-ג'י (Skyactiv-G) - יחידת כוח צורכת בנזין עם ארבעה צילינדרים ונפח של 2.0 ליטר. לדגם זה הספק מרבי צנוע של 122 כ"ס ב-6,000 סל"ד, ומומנט של 21.7 קג"מ ב-4,000 סל"ד. בינתיים לא הוצגה גרסה חזקה יותר (כפי שמוצעת כיום בישראל עם 165 כ"ס).